onsdag 2 juni 2010

Det här med renlighet alltså...

Idag har jag städat resten av lägenheten, sopat golv, moppat och dammtorkat.

Och jag måste säga, att jag inte kan sluta förvånas över hur skitigt det kan vara här.

Jag har aldrig sett maken till smutsigt skurvatten alltså, likaså vattnet efter att jag hade dammtorkat, det var nästan lika skitigt.

Och att det kan bli såhär skitigt, nu tror jag iofs inte att brasilianskan städade förra veckan då det var hennes tur, eftersom hon var ganska nere och åkte till sin familj innan helgen, och jag inte såg någon förändring på renheten i lägenheten, så jag har väl skurat bort över två veckors skit idag.

Men ändå, att folk inte kan sopa upp matresterna efter sig i köket, eller torka upp brödsmulor och salt som man råkat spilla ut, eller rensa bort håret i badkaret efter att man duschat, det är bara ren lathet alltså.

Om man bor 5 personer tillsammans, och har som vi egna städveckor, så ska väl inte det betyda att man bara skiter i att hålla rent efter sig bara för att det inte är sin städvecka? Det funkar ju helt klart inte, det blir ju hur skitigt som helst på en gång då.

Dessutom så sopa jag fram en använd, blodig tops från under soffan också, skitäckligt.
Jag vet att det inte är efter mig, eftersom jag bara använder tops i badrummet och vet hur man använder en soptunna, och då brasilianskan brukar sopa i sin del av rummet, så låter hon allt damm och skräp ligga kvar i en hög, så antar jag att det är hennes verk.

Herregud alltså, men nu är det iaf gjort.

Dessutom har jag varit till banken och satt in min senaste lönecheck, och tvättat kläder. En riktigt fullspäckad dag idag alltså.

Just nu sitter jag med fönstret öppet och kollar på lite serier, har ganska dålig fantasi på vad man ska hitta på liksom...

Inga kommentarer: