tisdag 1 juni 2010

Klart!

Såhär såg det ut i min hylla innan jag började

Lite mindre grejer, mer organiserat och prydligare

Den här klänningen köpte jag för några veckor sen nu, är den inte snygg? Kommer göra succé i sommar

Då jag rensade i min pappershög, så fann jag dessa kort från i julas, är jag den enda som har problem med att kasta gamla julkort? Brukar alltid spara julkort som jag får i åratal innan jag klarar av att kasta dom.

...Eller jag kanske är den enda som faktiskt kastar julkort?

Den lilla hög med saker som ska kastas bort eller läggas undan, nu ska jag bara hämta hem min vinterjacka som jag har hängande på jobbet och packa ner i H&M-kassen.

Jag blev väldigt brydd över hur mycket kläder jag faktiskt äger, men ändå inte med tanke på att jag är tjej, och jag inte har så mycket kläder kvar hemma i Sverige. Jag tog i princip med mig allt jag hade i klädväg som jag bär till vardags.
Det enda jag lämnade kvar, var en del sommarkläder och mina arbetskläder, då jag inte ansåg att jag skulle behöva sånt då jag for ner.

Det visade sig snarare att jag hade kunnat lämna mer av de kläder som jag tog med mig ner.

Det här är alltså vad jag har i klädväg:

4 skjortor
5 tunikor/klänningar
27 tröjor/toppar/linnen
9 överdelar(cardigans, tjocktröjor, västar)
6 skärp, 7 med den på nya klänningen
5 par jeans
2 par mjukisbyxor
1 par shorts
1 par knäkorta jeans
6 kjolar
8 par strumpbyxor
3 högklackade skor
4 par låga skor

Och en hel del underkläder, benvärmare, sovkläder osv.

Jag menar, seriöst? Jag har sammanlagt 40-45 plagg som kan räknas till överdelar/tröjor...

Men ja, jag har ju faktiskt kastat bort ett par tröjor och mina trasiga vinterkängor nu också så.

Så nu var det gjort iaf, att rensa i min bag på grejer var inte det lättaste kan jag lova, så jag väntar med det tills jag verkligen ska flytta hem, eftersom jag vet att, ifall jag kastar någonting nu så kommer jag garanterat att behöva det om en två veckor eller så. Och det gör ju ingen skada nu där det ligger.

Inga kommentarer: