fredag 5 november 2010

Helg igen

Ja, det går lite segt härnere ska ni veta, det blir inte mycket gjort på dagarna för undertecknad...

Det beror framför allt på vädret, det regnar hela-jävla-tiden. Och blåser. Så man kan inte gå ut utan regnställ och gummistövlar vilket jag självklart inte packade ner.

Paraply går icke, det blåser för mycket.

Tygskor är inte ens på kartan, tre steg ut på gatan och man är dyngsur om fötterna.

Vinterjacka är för varm, så man svettas och då har man helt plötsligt blivit blöt både utifrån och inifrån.

Tröja är inte att tänka på heller, då det blir samma resultat som med skorna.

Kan inte gå ut och springa, så spenderar all tid i sängen framför datorn vilket har resulterat i att jag nu inte har några fler avsnitt på serierna jag följer att kolla på.

Kan inte gå ut och leta jobb, då jag redan har varit på vartenda café i Swords och på flygplatsen med mitt cv och man kan ju inte gärna börja beta av alla i Dublins centrum nu, någon gräns får man faktiskt ta.

Dom ringde från affären som jag hade varit på intervju hos, och dom sa att dom hade hittat någon annan för jobbet, så det kan jag inte heller räkna med längre.

Jag väntar fortfarande på mitt SIM-kort, och förhoppningsvis så får jag det på tisdag-onsdag, i bästa fall.

Körde en favorit i repris, den här gången så var det sulan på mina skinnstövlar som gav upp under shoppingen. Ni får ursäkta att det inte går att se bilderna i det gamla inlägget, jag vet inte varför men så är det.
Som tur var så fanns det en skomakare i närheten och jag bestämde mig för att faktiskt köpa skorna jag kollat på, så dom gick att rädda.

Men nu istället, så får jag ont i hälarna av mina nya skor, och jag vet inte om dom är för varma eller om dom också läcker in, för jag var helt dyblöt om fötterna ändå.

Jaja, ännu en sak som tiden får utröna.

På tal om det, så har jag kommit underfund med att den andra inneboende här inte kan prata så värst bra engelska, men hon kan lite och hon försöker faktiskt, problemet är bara att jag inte är riktigt hundra på hur mycket hon faktiskt förstår av det jag säger, så vill inte snacka alltför mycket med henne för det heller, då jag själv vet hur det känns att snacka med någon på ett annat språk och inte förstå allt riktigt och inte kunna säga det.

Jag har bokat biljetter idag också, en för en guidad tur imorgon och en för närhelst jag känner för det inom 12 månader.

Jag blev lite sur på mig själv såhär efteråt att jag bokade imorgon, för efter det, då jag skulle ner till centrum och skriva ut bokningarna, så gick jag förbi en restaurang som jag såg sökte folk.

Så jag gick ju självklart in med mitt CV, och managern ville att jag skulle komma in imorgon, samma tid som jag har bokat den här guidade turen.

*Fudge*

Min plan för morgondagen är då som följer, att jag går tillbaka till restaurangen på morgonen och försöker få till en intervju innan, eller så pratar jag med han igen om att skjuta upp det ytterligare en timme eller så.
Ja, jag sa ju visserligen till han att jag var upptagen imorgon, och frågade om det inte gick bättre senare, men det är fortfarande för nära inpå så jag är helt säker på att jag kommer att komma försent.

Nog om detta för tillfället, vi får hoppas på det bästa och hålla tummarna och så får ni se imorgon vad det var för någonting som jag blev runtguidad på, nu ska jag borsta tänder och se efter om det möjligtvis finns någonting att titta på.

Inga kommentarer: