lördag 27 november 2010

Snö!

Imorse kom första snön till Swords.

Ja.

Anledningen till att det inte har blivit mycket skrivande är för att jag just nu kör en 6-dagars vecka på jobbet, då en av dom nya tjejerna bara tog sitt pick och pack och drog mitt under sitt arbetspass i förra veckan. Var för jobbigt att jobba i café tyckte hon.
Så det blev lite panik och lite kaos förstås, så fick dels en dag extra, sen lades det på extra timmar och ännu fler timmar osv.

Så nu sitter jag här, ont i ryggen, trött och med en dag till innan jag får ledigt, som jag kommer att spendera på att försöka få tag i dom sista blanketterna som jag behöver till jobbet, och ringa till skatteverket.

Det har varit en konstig dag egentligen, då det dels var jättemycket kunder fast det vanligtvis inte ska vara det, då första snön kommer så brukar irländarna stanna hemma eftersom dom inte har några riktiga vinterdäck så dom vågar inte köra i halkan, sen så har jag bara sprungit emellan huvudcafét och våran lilla cafédel hela dagen, beroende på vart det varit mest att göra.

Imorgon så jobbar jag från 12 till stängning i det lilla cafét, så antagligen till halv åtta tror jag, förhoppningsvis så blir det inte så mycket folk på eftermiddagen då kanske jag hinner klart till sju.

Lite krångel med banken har det varit också, men min bankkvinna har inte hört av sig något mer så jag antar att allt löste sig, det märker jag om jag får mitt bankkort till veckan eller inte.

Annars då? Försökte handla lite julklappar häromdagen men det blev inget av med det, så kanske att jag åker ner till Dublin på måndag eller tisdag och tar en titt, har några klappar kvar att inhandla, sen kanske jag måste akuthandla en ny väska också då den jag har nu börjar gå sönder mer än vanligt nu.

Eller kanske att man sätter det på listan till Tomten? Fast han kanske inte vet något om vad för slags väska jag vill ha/behöver...Aja.

Nya vinterskor måste jag ha också, köpte ju visserligen ett par stövlar för inte så längesen här, men dom tål inte vatten alls och det känns ju väldigt dumt då man bor här, man vill ju som ha torra fötter nu på vinter eller hur?

Jaja, ska kolla på det iaf, nu ska jag bara vänta på tvättmaskinen och sen får jag sova.

Inga kommentarer: