måndag 29 november 2010

I've set the rain to be cold and hard

Jaha, inte ens på sin lediga dag slipper man undan jobbet, var tvungen att komma in en sväng men mina bankuppgifter igen eftersom dom inte kunde betala in min lön.

Och det var ju pga nåt krångel som jag inte förstod men nu så ska alltid fungera tydligen. Förhoppningsvis.

Jag vet inte om ni vet detta redan, men jag köpte ju ett par stövlar här för ett par veckor sedan, som komplement till mina högklackade stövlar som jag redan har då jag tog mitt förstånd till fånga och insåg att tennisskor inte kommer att fungera här i vinter. Och jag vill inte gå runt i högklackat vareviga dag heller så ett par nya platta skor var ett måste.

Stövlarna jag köpte såg bra ut, vintriga och varma, mysiga och jag trodde att dom här måste väl klara Irlands vinterförhållanden. Jamen om man köper ett par skor här som ser ut som vinterskor så borde man väl kunna räkna med att dom klarar av lite vatten. Eller?

Nähädu, inte en chans heller. Bara man tittar upp i skyn och tänker, det ser ut att kanske bli regn senare idag, så blev man ju dyngsur om fötterna.

Och idag var en sån dag, ni vet, det har snöat rätt så mycket och så blev det varmare grader, och så började det att snöa. Och regna.

Alltså snöblandat regn, blåst och slask. Jisses, stövlarna ville inte alls ta upp striden utan jag blev ju blöt om fötterna innan jag ens hade kommit utanför dörren.

Så där gick jag då, till jobbet i slasket med vatten upp till knäna, då insåg jag att idag var en alldeles utmärkt dag att gå och shoppa nya skor på.

Så det har jag gjort nu, det blev ett par gråa kängor med nåt mellanting som jag inte vet hur man beskriver, inte lågskaftade men inte höga heller, men tillräckligt höga för att hålla vatten och snö på rätt sida av skorna. Har gått in dom också och jag höll mig torr så nu kör vi på det tills jag upptäcker vad problemet är med dom här.

Annars så sitter jag för stunden med dubbla långärmade tröjor, sockor och mjukisbyxor under täcket och fryser mindre än vanligt, ett steg i rätt riktning iaf. Sen måste jag säga att min säng är på tok för hård för mig, jag kan inte tänka mig att det är en vanlig företeelse att vakna upp av att armen man legat på är helt utan blod och höften och benen är helt bortdomnade...

Men det kanske man vänjer sig vid?

Vi tar en "ny" låt på det!

Inga kommentarer: