måndag 22 november 2010

I lördags då jag kom till jobbet så fick jag börja med en gång, visserligen bara en kvart tidigare än enligt schemat men dom andra tjejerna var helt hysteriska och stressade och dom hade väl en ganska god anledning till det.

Nämligen att det var lunchtid en lördag och tjejen som skulle vara i disken, städa undan och hålla rent i lobbyn, helt sonika hade gått nästan med en gång hon kom utan att säga någonting till dom andra.

Då dom ringde upp henne och frågade vart hon tog vägen, så svarade hon bara att det var för jobbigt, hon ville inte jobba i cafét längre.

Har ni hört den förr eller? Näe inte jag heller. Vem kan unna sig den lyxen att bara gå ifrån sitt jobb då det blir för stressigt och jobbigt egentligen?

Det var lite skoj faktiskt, skulle ju ha varit kul att få veta hur hon ska klara sig resten av livet bara.

Ja, i helgen så har jag även fått jobba på ett nytt ställe dessutom, cafét som jag jobbar i har som en huvuddel, och sen som en liten kaffehörna i en annan del av jobbcentrat, där fick jag jobba i helgen med en annan tjej eftersom det vart för stressigt för henne att vara själv där nu.

Det påminde lite mer om cafét i Paris, man jobbade mycket själv, gjorde allting själv och hade inte så värst mycket kunder. Javisst, det var ju folk hela tiden i princip, men ingen kö på en 20 pers direkt.

Sen hade jag stängningen där också, helt själv. Egentligen så gillar jag inte att ha stängningen eftersom det är det stressigaste momentet på hela dagen enligt mig, då man aldrig har tillräckligt med tid till allt som man hade velat, man alltid glömmer bort någonting och man blir stressad av att inte veta hur mycket dom i huvudcafét har kvar att göra eller om dom kanske till och med är klara redan. Och det är ju faktiskt bara att erkänna, stängning innebär i princip enbart städning, och städning blir man aldrig riktigt klar med, hur lång tid man än har.

Så då jag var klar, så slutade det alltid med att då jag kom hem, så satt jag och analyserade hela proceduren för att se vad jag missat den här kvällen, och det är alltid såna där småsaker som jag vet att personen som har öppningen kommer att anmärka på och få det att låta som att hon inte kan förstå att jag glömde något sådant.

Men jag verkade klara mig rätt bra ändå, igår så var det bara saker som den andra tjejen som hade öppningen hade glömt att säga till om att jag skulle göra, visserligen så var det såna saker som jag själv skulle ha kommit på att jag skulle ha gjort eftersom det var ganska grundläggande saker, men hon brydde sig inte så mycket.

Men så här kan man hålla på i evigheter jag vet, så därför skiter jag i det för tillfället. Imorgon så ska jag ha stängningen igen så jag gör väl ett nytt försök då.

Dessutom så kommer jag att få en sexdagars-vecka den här veckan, pga att den där andra tjejen bara bestämde sig för att inte jobba hos oss längre, men det blir inga fulldagar iaf, bara en 3-4 timmar per dag förutom imorgon som jag jobbar 7 timmar.

Det var egentligen lite synd det här, jag vet inte hur jag jobbar i helgen förrän på fredag, och i helgen så är det Top Gear festival i Dublin som jag ville gå på. Men det är ju mer som en heldagstur och då funkar det ju inte så bra att jobba ju...

Nåja, jag får ledigt över julhelgen fast jag egentligen inte skulle ha fått det så man ska väl inte börja klaga.
Jag är ju inte direkt i position att börja ställa fler krav än vad jag redan gjort heller.

Inga kommentarer: