onsdag 10 november 2010

How convenient

Min hyresvärd hade tagit tillfället i akt och rymt till sina föräldrar den senaste veckan. Precis då jag behöver honom så bara sticker han iväg, så lämpligt så det ryker om det.

Nåväl, han ska enligt utsago av tjejerna från öst komma tillbaks ikväll eller imorgon, så vi får hoppas att han håller deras tidschema.

Tills dess så gör jag inte mycket alls, imorgon tror jag att jag ska till Guinness-bryggeriet, men har inte kollat om jag har pengar till bussen än så ska göra det först tror jag, dom har ett sånt system att man måste ge exakt summa till biljetten, för busschauffören kan inte ge någon växel tillbaks, det är som dom där myntmaskinerna som dom har i större mataffärer för att kassörskorna ska slippa hantera pengar vet ni. Fast utan att kunna ge växel tillbaks då.

Men det var nog allt det tror jag, tills vidare i alla fall.

Inga kommentarer: