lördag 30 oktober 2010

Helg

Just nu är det rätt lugnt, första lördagen och solen skiner så fint så fint. Igår regnade det så jag spenderade hela dagen i sängen, ganska skön omväxling då jag vart på språng sen söndag morse utan särskilt många pauser.

Jag var till flygplatsen i torsdags och lämnade mitt CV till dels två caféer och till han som enligt utsago var bossen över hela restaurangavdelningen på flygplatsen, ett av caféerna letade faktiskt efter folk så nu håller vi tummarna folket!

Jag har beställt ett irländskt SIM-kort till telefonen, så att jag får lite billigare mobilräkning i framtiden, och för att folk häromkring - som i Frankrike - är rent allergiska mot att ringa utländska nummer. Som tur är så fungerar kontantkort här likadant som hemma, och inte som i Frankrike där dom tömmer ens kontantkort efter en viss tid.

Problemet är att jag beställde kortet över internet och det stod att jag skulle få en bekräftelse över mail, men nån sån har jag inte fått än. Men ska kolla mitt bankkonto också för att se om det dragits några pengar därifrån än. Aja, det ska levereras till veckan förhoppningsvis.

På måndag ska jag fortsätta mitt jobbletande, ska till ett internetcafé för att skriva ut fler CVs, och sen kolla runt vilka caféer häromkring som jag inte kollat hos än, och ut till flygplatsen igen. Då jag fått mitt SIM-kort så ska jag ta en retur till dom jag lämnat CV hos, för att kolla om dom kikat på det, och lämna mitt nya nummer, förhoppningsvis så hjälper det.

Jag har ett problem här i huset, och det är duschen. Jag har ingen aning om hur den fungerar. Eller ja, det finns som två olika duschgrejer i kabinen, och jag har märkt att tjejerna har använt den ena, men den har jag ingen aning om hur man sätter igång, den andra har jag provat men då kom det inget vatten.

Håhåjaja, sicket problem va? Jaja, jag vet, jag ska fråga dom andra som bor här, men ingen är hemma nu så det får vänta.

Vad mer då? Jag tror att det var allt faktiskt...Jajuste, jag var ju till affären för att provjobba i torsdags, och det var väl ok, lite väl lugnt enligt dom andra så jag ska nog tillbaka till veckan för att prova igen, men jag berättade också för han chefen att jag letade efter annat närmare Swords, eftersom det tar en timme för mig att ta mig till affären nu. Och ja, det var ju inte direkt den sortens jobb som jag letade efter heller så vi får hoppas att jag får något annat napp till veckan.

Jamen det var det om detta, nu tar jag och fortsätter min helg för att ta nya fräscha tag på måndag!

Inga kommentarer: