tisdag 27 april 2010

Upptäckter

Då jag vaknade imorse, så upptäckte jag att solen sken helt fantastiskt utanför mitt fönster redan klockan 8. Vilket den har gjort i närmare 2 veckors tid nu utan uppehåll.

Senare, då jag intog min frukost, upptäckte jag att jag under natten sovit knepigt, och därav fått nackspärr, jag kunde inte böja eller vrida huvudet fullt åt vänster, men tillräckligt för att det inte skulle störa vardagen. Denna nackspärr förvärrades dock under dagens gång och nu kan jag knappt snegla åt vänster för att det genast ska ila till av skarp smärta i min vänstra axel, nacke och skulderblad.

Hoppas det går över tills imorgon, för om det förvärras mer i den här takten, så kommer jag att vara helkroppsförlamad vid den här tiden imorgon och då blir det antagligen svårt att ta sig till jobbet på torsdag.

Jag har haft en ledig dag idag, som brukligt på tisdagar och onsdagar, så idag bestämde jag mig för att flanera i Paris. För att se nya gator och nya kvarter, men även för att återse gamla kvarter jag inte satt foten i sen i vintras. Upptäckte mycket nytt, även Subways upptäckte jag för första gången under min vistelse i Paris.
Seriöst alltså, McDonalds, Quick(Frankrikes version av McDo), Starbucks och Brioche Dorée(fikaplats) trängs i vartenda gathörn i Paris centrala delar, men att det skulle ta 6 månader att finna den första Subway-restaurangen...

Men det firades med att jag inhandlade min middag där, det blev en vegetarisk wrap, som gillas och säkerligen kommer att köpas fler gånger nu då jag äntligen funnit dit.
Ännu en upptäckt idag alltså.

Jo, jag har även upptäckt att temperaturen här numera ligger över 20-strecket, imorgon mitt på dagen ska det bli 25 enligt prognoserna, så jackan får mer och mer hänga ensam hemma och kjolarna börjar komma på igen, och jag huttrar inte längre till av dom kalla vindarna, nu anser jag dom vara svalkande...


Ja justja! Jag upptäckte även "mitt" ställe, i Republique så finns det ett ställe som heter Chez Jenny, jag var aldrig in, eftersom jag var helt upptagen i mitt flanerande, men kanske nästa gång..Vi får se=)


1 kommentar:

Frida Eriksson sa...

Har läst din blogg ett tag och undrar hur länge du stannar i Frankrike? vad är ditt syfte med att ha tagit ett mc donalds jobb i Frankrike..? språket och kulturen, jag vet.. men bygger du upp något annat runt i kring?
Ha en trevlig helg

Kram Frida