fredag 23 april 2010

Om man googlar sig lite

Så hittar man inte så värst mycket på mig, nej.

Ja, jag hade lite tråkigt nu innan jag skulle lägga mig, så jag prövade att googla på mig själv.
Sist jag gjorde det för sisådär, ja jättemånga år sedan, så kom det upp en artikel från värnpliktsnytt där jag var med på bild som första träff. Jag hade alltså inte vart med i nån intervju eller liknande heller, utan dom knäppte ett kort på mig då jag höll på med någonting på lastbilen, synnerligen ointressant ja.

Vi kan väl dra parallellen att jag sist googlade mig själv en kort tid efter min muck, och det var ju en 3-4 år sedan nu.

Men iaf, då kom jag upp som första träff, nu, så är den första träffen en annan Jenny Krings blogg, sen andra träffen är min facebook. Inte ett ord, ens en suck, om min blogg på dom första 100 träffarna ens.
Så jag prövade att googla på Kringen, då kom det upp två träffar på dom första 100, men jag tror inte att den första av dom låg ens på topp 50, det var alltså två helt random inlägg som jag skrivit som kom upp. Hur väljs sånt egentligen? Då det inte ens var det nyaste inlägget heller, utan det ena var ett som jag skrev för några veckor sedan, den andra var från min födelsedag.

Google är allt bra knepigt, hur lyckas folk hitta någonting om en viss person på det sättet? Finns ju för mycket information...

Men det kanske inte gör saken lättare med mitt efternamn heller, som är ett ganska vanligt ord dessutom.

Men ja, sova lite kanske.

Inga kommentarer: