måndag 5 april 2010

Påsk?

Idag har jag varit och handlat mat. Halva mataffären var fylld med påskgodis, choklad, kycklingar och harar. Nu då det är sista dagen på den här högtiden, så hade personalen dragit fram ALL godis som dom hade kvar och hade en utförsäljning utan någon direkt imponerande rea. Den kanske kommer imorgon på det som är kvar, jag vet inte.
Jag köpte iaf en liten påse med chokladägg av märket Kinder cirkus, P'tits Oeufs, alltså små ägg.

Hittills så har jag bara fått i mig 3 st, eftersom jag även har ätit en fullstor tallrik nudlar, crabsticks och blandsallad, senare åt jag några bitar av dom trasiga kakorna jag tog från jobbet igår, så nu är jag övermätt och har ont i magen.

Det får man jämt då man äter gott. Vad orättvist egentligen, då man suttit och ätit sig riktigt mätt på bara gottigheter så ska man bli bestraffad med ont i magen och mat-ända-upp-i-halsen-känningar.

Men iaf, det jag ville ha sagt var, att jag nu på påskens sista dag har köpt påskgodis, vilket jag inte har gjort på över två år nu. Förra året så var jag nere i Montpellier, och då var jag en fattig student som kände mig väldigt deppig över att spendera påsken helt ensam för första gången med läxor dessutom, så det enda påskgodis jag åt då, var en tre chokladägg som jag fick av min lärare då jag vann en tävling vi höll på med den dagen.

Hmm ja, jobbat har jag gjort idag också, tyckte att jag kände mig väldigt effektiv och arbetssam, trots att jag var hur jäkla seg som helst imorse då jag klev upp tjugo över sex. Jobbade över 1½timme gjorde jag också, var nära att det blev längre, eftersom jag är en sån inställd person att jag inte kan gå ifrån jobbet innan jag är klar med allting. Det går ju inte i det här yrket, för då skulle jag vara kvar till stängning vareviga dag.

En annan sak också, igår så nämnde jag ju att det var två managers som inte varit på jobbet på över två månader, om inte mer, idag så kom en av dom tillbaka. Pratade lite snabbt med han i hissen, och då sa han att han skulle komma tillbaks på fulltid hos oss nu, så antagligen så har han varit "stationerad" på någon annan restaurang, och nu då den här andra managern blivit sparkad på fläcken, så behövdes han väl här antar jag. Konstigt det där, då man liksom inte har tänkt på en person på över två månader, och sen inser att det faktiskt gått två månader sen man såg denne person, och så bara dagen efter så kommer den tillbaka.

Nu vet jag åt vilket håll Mekka ligger, visst är det åt Mekka som dom här religiösa är vänd mot då dom ber?
Nåja, igår så råkade jag gå i trappen precis då en kille låg på golvet och bad, utan skor och strumpor på en ihopvikt kartong som det varit McChicken-filéer i. Jag kan ju inte så mycket om olika kulturer och religioner, men på sättet som han bad, så ansåg jag att det var en av dom där som ber mot Mekka, visst är det muslimer va?
Men det jag ville ha sagt var, att nu vet jag åt vilket håll det ligger isånafall. Om jag står i trappen då vill säga.

Nu är jag trött, sitter och kollar på ett avsnitt Mythbusters nu, var ju inte direkt igår det inte. Men klockan är snart 21 och det börjar mörkna ute, så ska väl snart sova känner jag. Imorgon vet jag inte riktigt vad som sker, med ledig är jag, och suget efter att gå och kolla på jätteakvarium med hajar växer, så det kanske blir det imorgon, vem vet?

Inga kommentarer: