onsdag 7 april 2010

Ytterligare en helg har gått till ända





Igår var jag ju då alltså till akvariumet nere i centrum, det var väl inte så himla fantastiskt som jag hade trott innan jag gick in, med tanke på 19.50€ i inträde.
Det var ganska litet, dåligt upplyst och inte så stor insyn till hajakvariet, som enligt hemsidan skulle vara den största attraktionen.
Jag tog inte så många bilder, med tanke på att det är fruktansvärt otacksamt att ta kort på fiskar i akvarium, speciellt då det är dålig belysning i rummet, så det vart mest suddiga bilder på ingenting, eftersom fiskar har lite svårt för att stå still under tiden man knäpper kort på dom. Så jag filmade en fisk, som inte verkade vara helt hundra.




Biljettkontrollanten började stöta på mig också, då jag visade upp min biljett i entrén, så vägrade han nästan låta mig få gå in. Jag sa, hej då och tog något steg, men då fortsatte han bara att prata på, det börjar bli lite irriterande det där nu, att killar härnere verkar tro att man inte har någonting bättre eller viktigare för sig, utan dom bara tror att det är att stoppa en på gatan, på jobbet, i matkön, och nu i entrén till akvariumet dessutom, och fråga efter en dejt och mitt telefonnummer och börja prata om allt möjligt som jag varken bryr mig om eller vill svara på.

Det är sjukt, men det kanske bara är jag som är ovan vid ett sånt här bemötande också, men då jag anser att fransoser inte direkt är snygga eller tillräckligt intressanta för att inleda någonting med, så blir det bara så himla irriterande, då dom alla verkar anse sig själva som oemotståndliga, och dom inte kan acceptera ett nej, jag är inte intresserad.

Killar i Frankrike är för på, och killar i Sverige är för av, helt enkelt. Vart ska man åka för att hitta en kille som är lagom?


Idag så har jag inte gjort någonting värt att nämna, kan jag säga. Jag har kollat på två filmer, The Hangover och Ice Age 3, ganska underhållande båda två. Sen gick jag ut och gick, insåg hur pass nära jag faktiskt bor Auchan, den här stormarknaden som jag handlar mest i, knappt 20 minuters gångväg från mig, det visste jag faktiskt inte.
Sen gick jag vidare, eftersom jag vart lite intresserad av hur långt det var till Carrefour, en annan jättestor stormarknad, och det var inte så värst långt dit heller, men utbudet tyckte jag inte var lika stort som det i Auchan, så jag tror nog inte att jag går dom där extra 20 minutrarna för att handla där.
Sen gick jag till banken för att hämta mitt carte bleue(Wiie!) Så nu är jag ett steg närmare att bli fransyska, jag har ett bankkonto fulladdat med 5 månaders lön och ett rykande färskt Visa-kort att spendera dom med.

Frågan är nu: Vad ska mitt första inköp med kortet bli?

Inga kommentarer: