onsdag 14 april 2010

Nyfärgat hår

Idag så började jag dagen med att färga håret. Det blev en nyans ljusare, men det syns inte så värst väl på bilden eftersom det är för ljust ute, och med min kamera så blir bilderna automatiskt mörkare då. Men ni kan ju se dom ljusare slingorna iaf.

Igår så hade jag inga som helst planer för dagen, jag tänkte i måndagskväll att, om det var lika soligt och fint och någorlunda varmt och vindstilla som det har varit den senaste veckan, så skulle jag åka till parken och spendera ett par timmar där. Men det blev grått och tråkigt istället, så jag stannade hemma och tittade på tv-serier hela dagen.

Man måste ha ett par av dom dagarna också.

Nu så är det ljusare ute än igår, men inte riktigt sådär soligt som jag skulle vilja. Dessutom så har jag blivit lurad förr att tro att det varit varmt ute, fast det blåst kallt och ruggigt då solen har skinit häruppe på åttonde våningen.

Skinit? Heter det så? Låter knepigt...

Men ja i alla fall, idag så ska jag till Svenska Kyrkan och byta böcker, och så ska jag leta efter ett internetcafé och skriva ut lite papper. Jag har ju helt glömt bort att skicka in adressändring till Skatteverket nu då jag flyttat, så ska skriva ut ett sånt formulär och skicka in och hoppas att dom inte skickat någonting till mig på den andra adressen, vill inte att han den andra jag bodde hos ska få mina privata papper från Sverige...Visserligen så förstår han inte svenska ändå, men iaf.

Handla lite mat måste jag nog göra också senare idag, det ekar tomt i precis hela kylskåpet nu, ingen i hushållet verkar ha handlat mat den senaste tiden. Men vi får se, har ju fortfarande havregryn kvar, och lite nudlar och grönsaker och ett par baguetter i frysen, så man överlever i ett par dagar till. Man har ju lyxen att kunna ta mat på jobbet också, så får hoppas att vi har sallad nu igen, då är det lugnt=)

Inga kommentarer: