tisdag 28 april 2009

sool=)

Det har vart varmt och skönt idag, som det har vart nu i en veckas tid..eller jaa, jag ska inte ljuga, det har vart varmt och skönt ända sen jag kom hit i början av mars=)
Men idag så hade jag min nyinköpta jeanskjol, hade ett par täckande strumpbyxor under dock, det blåste lite kyligt imorse så jag tänkte att det är bättre att va tvungen att ta av sig dom om det blir för varmt än att gå och frysa...Men dom gav ganska bra solskydd också, för efter skolan så gick jag och Josephine och tyskan i klassen till ett café och tog en kaffe, då man satt där i solen så kände jag att det brände på bra på både ben och armar...Hade en skjorta med trekvartsärm också så jag blev inte så farligt solbränd som tur är...
Efter det så hängde jag med henne hem, tänkte att jag skulle checka in och skriva ut mina boardingkort för resan nästa vecka, och först så kom hon på att hon var tvungen att betala sina tågbiljetter, för det var sista dan idag, men då funka inte deras internet! Fasiken alltså, sånt är jäkligt drygt då man verkligen behöver internet och så funkar det inte... Så vi fick springa runt ett tag på stan för att hitta ett internetcafé så hon kunde betala biljetterna..Egentligen är det ju inte akut för mig att checka in, kan likagärna göra det i nästa vecka, men tänkte att det var lika bra att ha det gjort för annars så kommer jag säkert på det på tåget till Marseille kvällen innan...lycka till till mig att hitta en dator med skrivare mitt i natten...
Men ja, efter det så lugna vi ner oss och gjorde lunch, det var jättegott med nudlar,crabsticks och sallad, sen testa hon igen hemma och då funka internet igen, så då skulle jag checka in då men självklart så var man tvungen att ha ett nummer som finns på passet, och datumet för när det går ut, och så smart som jag är hade ju jag lagt passet hemma på nattduksbordet idag...
Så det får bli imorrn istället, då jag har med mig allt som jag behöver.

Sen har det inte hänt så mycket mer intressant så vi hoppar till imorrn istället,
Då ska vi äta lunch i en trädgård i stan, har aldrig varit in där men det ska tydligen vara riktigt fint där...Så det blir lite bildbevis på det sen.

Inga kommentarer: