måndag 20 april 2009

Hm?!

Idag så gick det sådär på skolan, hade Sophie igen och hon pratar så fort så man hinner inte försöka förstå vad hon vill ha sagt, så då går det sämre också då man bara väntar på att hon ska skriva upp allt på tavlan istället för att verkligen lyssna..Jag försöker ju lyssna och förstå men det är väldigt svårt. Fick en läxa som jag inte riktigt förstod heller, är lite nervös för att jag säkert har gjort helt fel..
Idag på kvällen kom min nya roomie, men hon var inte så ny, det var samma tjej som bodde här min första månad, hoppas hon inte antog att jag skulle låta toarullarna som hon lämnade ligga kvar...
Men jag tror att hon bara skulle bo här i en vecka nu, har för mig att hyresvärden sa det och det hoppas jag också, tyckte inte att hon var så rolig att bo med sist och det kommer väl antagligen inte ändras..

Är något irriterad på a-kassan också, jag fattar inte vad dom vill ha betalt av mig för nu, jag misstänker att dom vill ha samma förhöjda avgift två ggr, men väntar på kopior nu från han därhemma som har alla mina papper så jag kan dubbelkolla det..
Jag hatar sånthär, då saker krånglar och jag inte kan kolla själv utan måste lita på nån annans ord...Jag menar, jag fick ju ersättning från dom, så dom har ju redan godkänt att jag var arbetslös och var godkänd för ersättning, fick ju t om två gånger så jag fattar inte vad det är som dom gnäller i nu..
Jag är ju inte sån som fuskar medvetet, jag betalar gärna det dom begär, men bara det som dom har rätt att kräva av mig.

Egentligen så spelar inte dom pengarna nån roll, det är ju en jämförelsevis liten summa dom vill ha av mig nu så det kan dom gott få då, om dom nu är i så stort behov av pengar...

Och nu ska sommaren komma ordentligt här i Mont också=) Sophie har sagt att värmen som kommer nu ska hålla i sig nu, och enligt min vädergrejs på datorn så ska det vara mellan 20-25grader varje dag!
Fatta skönt, då kan man börja använda shorts och klänning och köpa kjol ska jag göra också... Kan inte förstå vad jag tänkte med då jag packa, det var ett stort misstag att inte ta med sig en till tjocktröja och ett par sockar, för det har vart grymt kallt nu på kvällarna och nätterna, och inte hade jag med mig nån kjol heller, bara två klänningar och två par shorts...Men som tur är så har jag ju hittat den där jättebilliga klädaffären så det kommer vara snabbt avklarat!
Ska fråga svenskorna också om tips på andra ställen att shoppa, om vi inte skulle göra det nån eftermiddag kanske?
Skulle ju vara hur kul som helst, är ju helt socialt avskärmad om dagarna känns det som, då man bara träffar folk på skolan, tre timmar om dan, sen går man hem och är i princip ensam...Det är ju så fruktansvärt tråkigt att vara ensam också, men känns så fånigt om man bara skulle:få jag följa med? hela tiden till dom andra, är ju inte sån person jag e så då blir det svårare ju..

Men nu ska jag prata klart med han där hemma och sen ska jag sova, hoppas jag inte gör bort mig alltför mycket imorrn med min felaktigt gjorda läxa...

Inga kommentarer: