onsdag 15 april 2009

Jaa, idag var det en väldigt produktiv dag kan jag säga.. Var i skolan, blev förbannad på dom där filippinerna för att dom hela tiden pratar engelska och min professor fortfarande verkar tro att jag är dum i huvet...Det är knepigt att hon aldrig frågar dom andra om dom förstår vad hon pratar om, och jag är ändå den som pratar mest av alla...Hon gick t om fram till mig efter vi slutat och fråga om det kändes bra i klassen och om det gick bra för mig att hänga med...suck, jag orka inte fråga varför hon hade fått för sig att jag inte kunde mycket franska,det verkar ju inte som att professorerna pratar med varann om vad vi gör på lektionerna och vad vi har gjort innan med andra professorer..Och då jag pratar mest och inte har så mycket fel i uttal eller så så tycker ju jag att hon borde se att det går bra för mig att hänga med...
Det är ju inte så kul heller att bli utpekad hela tiden heller, och att hon typ berömmer en extra för att man kan nån böjning eller liknande, och då hon bara frågar mig om jag förstår, aldrig dom andra...
Ska försöka prata med henne om det imorrn om jag lyckas bli själv med henne.
Jaja, skit samma, har suttit och gjort läxan nu, fick ganska mycket läxa idag men det var mest sånt som vi har gjort innan med en annan professor, bara förra veckan, så det gick fort. Satt och repetera lite av det och sånt som vi har gjort idag.

Igår kväll så fråga Imke, min tyska roomie, om jag ville hänga med henne och två kompisar till henne som också går på skolan till en bar som tydligen skulle vara bra.
Men båda hennes kompisar var minderåriga, tjejen hade ett falskleg med sig så det acceptera vakten, men killen var 17 och hade bara sitt riktiga pass med sig... Fattar inte hur dom trodde det skulle funka... Ja som sagt så kom inte han in så då gick vi hem till hans lägenhet istället och drack cola och lyssna på musik, prata om ditten och datten, tror jag sänkte svenskars rykte ytterligare ett snäpp...Sen åkte vi hem halv elva ungefär.
Ja, det var iaf bättre än att sitta här hemma och göra ingenting så... Han ska åka hem i helgen samtidigt som Imke så hans rum kommer bli ledig då, han skulle ta och kolla med hyresvärdarna exakt hur mycket rummet kostar att hyra så blir det inte för dyrt så ska jag försöka flytta dit nästa helg,då en ny fyraveckorsperiod på min hyra börjar..
Men jag tror inte att det kommer bli aktuellt, då han sa att han betala 650EUR för dom här två veckorna han har pluggat på skolan....jag betalar typ en tredjedel av det på samma tid...
Ja, vad har mer hänt då? Känner ett starkt sug efter att shoppa jeans och tjocktröjor på den där affären jag var på igår, men har bestämt mig för att ha en ganska strikt budget fram tills nästa vecka då jag ska betala hyran, har mat och frukt så jag ska ju klara mig ett tag så jag tänkte inte ta ut mer pengar förräns jag ska ta ut pengar till hyran, det är bättre att ta ut en större summa pengar än lite småsummor här och där, eftersom banken tar en avgift för varje uttag. Jag har inbillat mig att det ska bli billigare då att ta ut en större summa istället för flera gånger, men jag vet inte... Kan ju handla på kortet också men dom tar ju en liten avgift för omräkningen från SEK till EUR också...Inte lätt det där med ekonomin men jag ska väl klara av det också.
Ska försöka lista ut hur man lägger in bilder här också, så ska det bli lite bilder på Montpellier snart.

Inga kommentarer: