torsdag 23 april 2009

Mjaa, var lite för positiv igår, hade ju helt glömt bort att vi visst hade läxa tills idag, vi skulle ju skriva om våran barndom och vad vi gjorde på semestrarna och hur vi var till personlighet och sånt..Men det hade ju inte Jenny gjort...Som tur var så var det en inlämningsuppgift så jag kunde sitta kvar på skolan efter lektionerna och göra den, fick det rättat på en gång av Sophie då också, så det var skönt att få det avklarat. Sen gick jag och handla mat, jag hann ju inte till marknaden idag eftersom dom packar ihop vid ett, och jag var klar på skolan tjugo i, så jag går dit imorrn istället.
Efter det och jag vart hem en sväng, så gick jag ner på Comedié igen och tog en kaffe med två svenska tjejer på skolan, det var väldigt skönt att sitta där i skuggan, smutta på en liiiten kopp kaffe och prata skit och kika på folk. Dom hade marknadsstånd på Comedié idag också, dom brukar ha sånt väldigt ofta härnere, typ varje helg och en del dagar under veckorna. En av tjejerna behövde köpa nya BH:ar, och det fanns ett stånd som sålde BH:ar och trosor för 1EUR/styck, jag köpte några fler trosor, sånt kan man inte få för många av, men hitta ingen fin BH så det fick vara. Sen gick jag hem, åt, och försökte göra läxan, men det var lite snurrigt idag i klassen så jag tyckte inte att det fastna riktigt det vi gjorde idag, så ska sätta mig och läsa igenom allt igen och kolla på läxan igen för nu har jag antagligen många fel..
Men är trött nu också så behövde göra nånting annat mellan, så jag har suttit och läst aftonbladet en sväng också, och lyssnar på P3.

Imorrn är det sista dan med filippinerna! Yayy...fast ja, en del av dom är ju jättegulliga och dom är ju roliga, men det blir så stimmigt och oseriöst med så stor grupp, och så pratar dom engelska och filippinska med varann och det blir väldigt rörigt då man försöker koncentrera sig på franskan... Så har man tur kommer vi bara bli tre igen i klassen, kanske en ny som börjar på måndag, det märker man. Jag hoppas då bara att om det kommer några nya så är det inte nybörjare, utan hellre att dom kan lite mer än oss, för då slipper vi repetera samma sak om och om igen, utan vi kan gå vidare och lära oss nya saker.

Jaja, back to plugget igen innan jag lägger mig

Inga kommentarer: