lördag 18 april 2009

För mycket tid och ingenting att göra

Idag vakna jag åtta,vad gör man en lördagmorgon så tidigt egentligen? Finns ingenting att fördriva tiden med, dessutom då jag är själv nu igen också så då blir det ännu tråkigare...
Men jag satte mig och läste aftonbladet på internet,lyssna på morgonpasset litegrann, då känns det som att man knappt har lämnat Sverige.
Strax efter tolv så tyckte jag att det var tillräckligt fint väder för att ta en sväng till parken i området, så jag satt där helt själv och läste en fransk barnbok som jag köpt... Manligt att läsa barnböcker men man lär sig hur man kan bygga upp meningar då,och hur man böjer olika ord så det är jättebra träning, och barnböckerna är på den nivån så t om jag fattar vad den handlar om=)
Efter nån timme börja det blåsa kallt och mina lår började bli lite röda, så då bestämde jag mig för att det fick räcka, man vill ju inte bränna sig det första man gör.
Efter det så hände det nog inte så mycket,chatta lite med han där hemma, sen vart jag hungrig och insåg att jag hade absolut ingenting att äta, så jag fick gott pallra mig ner till centrum och handla lite mat...Visserligen har jag en liten mataffär i kvarteret men dom är så jäkla dyra, och så brukar man få för lite växel tillbaks, det är inte värt det helt enkelt så då går jag hellre ner till stormarknaden och handlar billiga varor och får en timmes motion på köpet.
Så efter det så laga jag till lite crépes med makrillröra,tog en makrill inlagd i senap, tänkte att det kanske skulle va gott...Inget jag rekommenderar btw...
Kolla på "Ung rebell" sen, med James Dean, en ganska så knepig film kan jag lova, men det var ju så filmerna var förr så, lite försent att klaga.

Men nu så kan man gå och lägga sig utan att må alltför dåligt, man blir ju trött av att ha ett fulltecknat dagsschema med absolut ingenting..

Inga kommentarer: