lördag 25 april 2009

Lördag chez moi

Har bara slappat idag som sagt, men var faktiskt tvungen att gå ner på stan en sväng och shoppa lite kläder som jag ville ha=) Det blev ett svart boxarlinne, likadant som tre andra linnen jag köpt där redan i olika färger, dom hade inte i svart sist jag var där men nu så=)
Sen köpte jag en jeanskjol, har letat typ i flera år till och från efter en snygg jeanskjol men det har aldrig blivit av att jag köpt en av en eller annan anledning, men nu hitta jag en billig och inte alltför kort kjol så då var det bara att slå till, sen köpte jag en slags cardigan också..Det är inte en sån vanlig cardigan som går ner till midjan utan en som slutar precis under brösten , men jag tänkte att det inte spelar nån roll, gillar inte såna tröjor egentligen eftersom jag inte tycker om att visa alltför mycket av min midja...Men jag ville mest ha en tunn cardigan eftersom jag fryser om armarna ganska mycket, och det är för varmt med en vanlig tjocktröja som är det enda jag har med mig, och då blir ju den ganska bra ändå, kosta bara 10EUR så jag kommer ju inte att gråta floder om den inte får följa med hem..

Prata med Joel idag också om att jag skulle åka hem till Sverige en helg för att träffas, så vi har typ bestämt det nu=) har bestämt ett datum som passar bra för oss båda då han kommer hem från Finland den dagen och så är jag ledig på fredagen från skolan, så vi ska ta en helg i Stockholm tillsammans...
Men jag har inte bokat några biljetter än, måste kolla först med en kompis här hur det ser ut i Nice, flyget går därifrån och jag har hittat bra tågbiljett dit, men vet inte om tåget stannar på flygplatsen eller om jag måste ta mig från Nice centrum ut till flygplatsen...Skulle ju vara såå grymt bra om det gick att kliva på och av på flygplatsen, det skulle vara riktigt smidigt för mig...
Det är det enda som jag måste kolla upp, sen är det bara att boka alla biljetter och börja räkna ner dagarna...=)

Var väl tänkt att jag inte skulle sitta här hemma ikväll har jag för mig, trodde att vi bestämde att vi skulle ut ikväll igen igår, men dom andra orka kanske inte, spelar inte så stor roll för mig egentligen, finns fler kvällar som krogarna har öppet. Så jag sitter här ensam och äter lite apelsin och jordgubbar, köpte spanska jordgubbar igår på marknaden, jättebilliga, och jag tror ju att nu då sommaren börja komma igång härnere så blir frukt och sånt jättebilligt...Och det är nice med billig och färsk frukt=)

Inga kommentarer: