måndag 27 april 2009

Ny vecka, nya elever

Min förra roomie, tyskan som åkte hem för snart två veckor sen-->


Idag börja det två tyskar och två japaner i våran klass, så nu är vi "bara" 7 stycken...Men det är inte så farligt ändå för alla dom är mellan 30-50 år typ så det blir en helt annan stämning i klassen då också då det inte är en enbart 20åringar som håller på och tjoar och har sig som det har vart med filippinerna. Och dom nya kan ganska mycket franska också och pratar ganska mycket så det känns riktigt bra nu. Tror att det kommer att gå bättre nu att lära sig nånting då dom är mer seriösa med utbildningen.
Har hållt på med verb idag, och reglerna för hur man böjer dom och några undantag, det är riktigt svårt med verb alltså, att komma ihåg alla regler för hur man ska böja och uttala och allt.
Men det känns som att jag skulle ha hållt på lite mer med passé composé, men vi lämna ju in en hemuppgift som vi hade idag, en text som vi skulle skriva i passé composé så då ser Sophie om jag behöver nån extra genomgång av det, jag kände mig ganska osäker då jag skrev texten och det kändes som att det var många fel och det är det alltid känns det som...

Sen efter skolan så hämta jag ut mina tågbiljetter för "hemresa" 1, då jag ska åka tåg till Marseille och ta flyget därifrån nästa vecka, kolla en extra gång också efter hur jag skulle ta mig från tågstationen till flygplatsen, för sidan jag vart in på innan så stod det att sista bussen gick 11.30, sen gick det ingen förräns 04.30...
Men nu hitta jag en annan hemsida och där stod det lite tydligare att sista bussen från tågstationen går 23.30, så jag slipper sitta på tågstationen hela natten iaf utan kan sitta på flygplatsen för det är väl troligare att nått har nattöppet där antar jag.
Men priset...den där flygbussen kostar 8.50EUR enkel resa alltså...det är billigare än taxi men ändå, betala 90 spänn för 25minuters busstur..

Så,nu hoppa mitt internet igång igen...Lite drygt bara att anslutningen hela tiden försvinner..
Tidigare ikväll så var jag ute och gick en timme, var tänkt att jag skulle gå med några kompisar men vet inte vad som hände riktigt, så då gick jag själv istället. Det var riktigt skönt, med solen och fortfarande varmt, även fast det blåste som bara den.

Och jaa, då man ändå är inne på resor, är så himla sugen på att åka till Paris en helg, Josephine ska dit i helgen med sin grabb, fasiken vad mysigt!
Vill också dit en helg och kolla runt och shoppa och allt, men känns lite tråkigt att åka själv bara, jag med mitt lokalsinne kommer ju att irra bort mig en halvtimme efter att jag klivit av tåget...

Ingen som har lust med en weekend i Paris i sommar med mig?

Inga kommentarer: