tisdag 6 september 2011

Tillbaka

Så var semestern för i år slut och jag är tillbaks där jag ska vara alltså. Hade ledigt idag med vilket kändes helt ok, sen blir det bara kvällspass fram till fredag, och fulldagar i helgen.

Men ja, det var väl det antar jag, lever än, både tåg och flyg gick smidigt och bra till, blev som smått chockerad över hur snabbt det gick på flyget. Tog mig bara 35minuter att ta mig från min sittplats på tåget till gaten, och det resulterade i 1½ timmars navelpillande innan planet än fanns på gaten.

Mitt stressande ledde självklart till att jag bara rusade rätt igenom alla passkontroller, vilket gjorde att jag numera har lite mer än 600 svenska kronor med mig till ingen nytta.

Alltså, den delen som jag flyger ifrån, ligger absolut längst bort på Arlandas terminal 5, gate F60+ om det säger er någonting, ni som är vana vid att flyga från Arlanda kanske. Och för att komma dit måste man gå igenom en passkontroll och efter den finns det ingenting just, ingenstans som man kan växla pengar och jag tänkte inte på det då jag rusa förbi där i all hast.

Så ja, vi får se, dom pengarna kommer antagligen att få ligga och samla damm tills nästa gång jag ska till Sverige, när nu det blir...

Jaa, jag har iaf funderat litegrann på att flytta hem efter nyår, det är väl det som jag bestämt mig för så sen får vi se om det verkligen blir så.

Vem vet, risken finns ju att man kommer hem tidigare..?

Annars så har jag varit ute och sprungit idag, höll på att blåsa bort då Swords bestämde sig för att det är dags för höstorkanvindarna att ge sig till känna. Plus en del regn på det, fin fint.
Sen ringde en gammal arbetsgivare upp mig bara sådär, en felringning visserligen men ändå lite kul. Nu vet han att jag lever med och kommer tillbaka i januari nått tag så vem vet? Lite jobb på hemmaplan kanske det blir?

Vi får väl se.

Inga kommentarer: