lördag 10 september 2011

Till mina piercade vänner

En liten fråga såhär på kvällningen bara, innan ni alla blir upptagna med att supa er redlöst fulla och jag blir upptagen med att sova.

Som ni kanske minns, så piercade jag mig för ganska precis två veckor sedan, två dermal anchors, en vid ögat och en på bröstet.

Den vid ögat har läkt riktigt fint, det är bara en liten torkad blodskorpa kvar som jag försökt att skrapa bort, men inte riktigt kommer åt, men jag tänker att så länge det inte känns obehagligt så får det vara så, i övrigt så har jag inte haft några komplikationer med den och t om låtit folk få trycka på den, eftersom man så väl känner "foten" under piercingen, då folk inte riktigt känner till den här slags piercing och hur den sitter fast. Inga som helst problem alltså.

Men den på bröstet är en helt annan femma.

Det gick bra till för någon dag sedan bara, den såg helt färdigläkt ut och det kändes bra, men helt plötsligt för två dagar sedan så började den att ömma, och bli väldigt känslig så fort jag rörde vid den eller tröjan jag hade på mig tog i den.
Igår ömmade den ännu mer, och det hade uppstått en rodnad runtom, så därför rengjorde jag grundligt och tejpade ordentligt, för att den skulle slippa ta i allt.

Men idag, jisses, vad öm jag har varit! Den har känts precis hela tiden, rodnade har blivit värre och det har även uppstått en svullnad. En ganska rejäl sådan och nu på kvällen då jag tog bort tejpen för att rengöra, så kunde jag även trycka ut var ur hålet..

Det är nu detta jag blir lite orolig kring, jag har ju som noll erfarenhet av piercingar förutom dom jag har i öronen, och dom har ju faktiskt varit såhär dom första veckorna då jag precis tagit dom, svullnat upp lite, ömmat och varat lite, så jag tänker att detta är fullt normalt. Det kommer inget blod och nu då jag klämmer så kommer det bara lite lite genomskinligt var bara.

Säg att detta är ok, säg att det är bra.

Det skulle ju kännas så nedrigt att piercingen mitt på bröstet har blivit infekterat liksom, då jag inte känner till en enda piercare eller tatuerare på denna ö.

Inga kommentarer: