måndag 12 september 2011

Klara´t!

Hörni, jag fick faktiskt allt som jag skulle ha gjort idag, gjort! Dessutom så blåste jag inte bort och hade hunnit hem långt innan dagens korta men jävligt intensiva störtskur föll. Lagat mat som räcker tills imorgon hann jag med också.

Fan pluspoäng på det ju.

Så, jag tog mig till frisören, som satt osysselsatt faktiskt, så fick klippning på en gång. Snabbt som attan tog det med, jag vet inte vad skillnaden i utbildning är gentemot Sverige, men här tar det då bara knappt 20 minuter att få topparna trimmade, i Sverige tar ju det över 1½timme typ.

Och 10€, försök att klå det säger jag bara, men en sak måste jag faktiskt klaga på men det gäller faktiskt varenda frisör jag varit till i mitt liv tror jag.

Om jag ger tydliga order, klipp kort här, klipp bort jättemycket där och här men RÖR FÖRFAN INTE LUGGEN!

Och så toppar dom lika mycket i luggen som i resten av håret.

Vari ligger problemet?! Ska det vara så svårt att låta bli den lilla längd jag har, då jag klart och tydligt säger att jag vill spara ut det längre? Jag låter dom ju gå bezerk baktill och på sidorna men neej då, där vågar dom inte ta så mycket som jag vill att dom ska, utan dom småduttar lite där bara, och tar fram storsaxen och river igenom där jag vill spara ut.

Nåja, som tur är, så växer faktiskt håret ut igen, men då det blir för långt för mitt tycke baktill, så kommer jag ju att ha ångest inför nästa klipptid eftersom jag vet att den frisören kommer att göra exakt likadant.

Dom låter mig aldrig få den frisyr som jag vill ha, bastards.

Nåja, gjort är gjort iaf, och beställt tid för blekning har jag gjort också, på lördag, min andra lediga dag denna vecka så jag hoppas att min chef inte ändrar schemat bara, men då kommer jag faktiskt att säga till henne för jag kan faktiskt inte gå runt och se ut som jag gör nu i håret, och jag vet att ingen hemmablekning jag kan få tag på här kommer att göra någon skillnad, dessutom kommer jag bara att förstöra mina längder ytterligare och då får jag ingen lugg alls kvar och det blir ju inte så vackert måste jag erkänna.

Gissa hur mycket det kommer att gå på då. Blekning i hela håret, försök att gissa!

Jag avslöjar det efteråt tror jag, för att se om det är värt priset eller ej.

Tränat har jag gjort med, hade tänkt springa en runda men inte i denna blåst, så körde lite här i rummet bara, och gjort en logg eller dagbok eller vad man ska kalla det, för vad jag ska träna den här veckan, men inte övningarna specifikt än, det tar jag då den dagen kommer istället.

Har ni någonsin provat att göra "chest press" på pilatesboll, med ett resistansband istället för vikter? Helvete, vilket krångel innan jag fick till den övningen alltså! Satt jag där först och tänkte: det här blir ju en jättebra övning, vad påhittigt av mig. Ha!

Ni kan ju försöka själva och se hur jäkla lätt det var att få bandet på rätt ställe under bollen samtidigt som man själv ska ha rätt position för att övningen ska vara effektiv överhuvudtaget, tog ett par extra minuter innan jag fick till det. Men nu vet jag hur man ska göra i alla fall.

Så nu sitter jag här med en proteinshake som jag gjort med varmt vatten faktiskt, hittade ett recept som en annan tjej hade gjort med samma proteinpulver som jag har nu, det är med cappuccino-smak så det funka ju skitbra att dricka varm måste jag säga.
Det enda dåliga med det, var att jag tyckte att det vart så himla söt, trots att det inte är något socker och knappt något sötningsmedel tillsatt och jag har inte lagt till något själv heller.

Har ju helt slutat att tillsätta socker i saker nu sen ett halvår tillbaka, inget sötningsmedel heller eftersom jag alltid tyckt att det är ännu sötare och smakar illa, och det har väl gjort att den naturliga sötman i allt kommer fram mer.

Jaja, man vänjer sig väl, men jag tror att jag håller mig till vaniljsmak på proteinpulvret i fortsättningen, är ju klart bäst det ändå. Nu ska jag nog inte göra så mycket mer, ska upp tidigt och jobba fulldag imorgon i våran lilla cafédel, precis som vanligt, så behöver få tillräckligt med sömn innan dess, brukar inte vara så mycket aktion såhär i början på veckan ändå där, plus så hade vi en ganska speciell vecka förra veckan, 2 muffins till priset av 1 så kunderna vart ju helt jäkla galna, så mycket som vi drog in i förra veckan kan nog bara jämföras med storhelger liknande jul skulle jag gissa på, så folket i Swords vill nog kompensera den här veckan tror jag.


Inga kommentarer: