måndag 12 september 2011

Monday...

MEN vad seg jag är idag alltså....Klockan är tolv och jag klädde på mig för två minuter sen knappt.

Jag tänker skylla allt på vädret, det är tamejfan orkan här i Swords idag, i vissa stunder så har jag nästan trott att huset ska lyfta, jisses.
Och om vädret är kasst, så blir jag trött och seg, trots att jag har en hel massa som jag skulle ha fått gjort idag, speciellt då dom sakerna innebär att jag faktiskt måste ta mig utanför dörren...

Nåja, vaknade halv nio imorse så jag har faktiskt hunnit med att äta både frukost och mellanmål, vikt kläder och rensat ut trasiga strumpor(skitkul!), kollat mail och läst lite bloggar OCH tvättat håret. Satt igång en maskin med disk har jag gjort med. Och som sagt, fått på mig rena kläder.

Nu ska jag påbörja min to do- lista för idag, vilket innefattar en sväng ner till frisören och försöka att få en klippning, helst idag då. Håret har blivit så långt nu att folk på allvar tror att jag gjort någonting med det, fast det är precis tvärtom. Ska även fråga lite om färgning och så, vill ju bleka mitt hår mer, platinablont typ, men mitt hår är i sånt dåligt skick nu och jag vet redan att det inte finns något hemmakit här som är tillräckligt ljust för mig, så ska fråga frisörskan vad hon tycker att jag ska göra. Man vill ju inte bli flint liksom, den risken är ganska överhängande med hemmablekning på dom nyanserna om man inte har rätt grejer.

Sen ska jag handla lite mat, och träna. Ska även kolla upp lite olika övningar och sätta ihop så jag får ett helkroppsprogram för hela veckan. Har ledsnat på det jag gjort nu och vill ha lite omväxling med lite nya övningar att göra.

Ja, det var väl det. Nu ska jag bara våga mig ut i stormen, men som tur är*peppar peppar* så regnar det inte i alla fall, utan det blåser bara, så får hoppas*peppar igen banka huvudet i ett träd* att jag inte blåser bort.

Inga kommentarer: