söndag 14 augusti 2011

Mer träningssnack

Kollade runt lite till efter någon pulsklocka idag, och kan inte hitta någon =(

Varför ska det vara så dyrt med träningsgrejer för? Har ni sett hur mycket ett par helt vanliga skor kostar eller?!

Inte undra på att vår folkhälsa är som den är just nu. Noterade även häromdagen då jag gick runt i affärerna här för att kolla om det fanns någon bra jacka, att pyjamasavdelningen är mer än dubbelt så stor som träningsavdelningen för kläder...

Nåja, jag har ju tröjor som går att använda och en jacka jag köpte förra året som funkat bra hittills, så det får väl vara bra så för stunden, behöver bara byxor och det ska jag ju som sagt beställa från Ellos tills jag åker hem på semester om någon vecka. Det tråkiga nu, är att jag såg idag att ett par av tightsen vart slutsålda sen igår. Skittråkigt, hoppas dom får in dom igen snart!

Men dom långa tightsen och pulsklockan fanns kvar, så det blir det iaf, plus en tröja som jag hitta. Sen vet jag inte hur jag ska göra med skorna...Dom jag har nu köpte jag för säkert tre år sedan, men använde dom knappt alls det första året, tog med dom till Montpellier men gick bara då med dom, sen i Paris hade jag ett par andra äldre skor med mig, så det var först förra året som jag började använda dom riktigt, och jag har inte fått ont av dom heller så jag antar att dom går att använda ett tag till. Men sen tänker jag, att man kanske inte får ont på en gång då man springer med gamla skor med dålig dämpning i, utan det kanske visar sig senare i livet i form av trasiga knän och dålig rygg och allt.

Nåja, jag vet inte, det är ju en jävla djungel med träningsskor nu också så man blir ju mer än snurrig, och då jag tycker att det går bra med dom jag har, så kör jag på det tills vidare.

I övrig gällande denna fråga, så har jag fått blåsor på båda hälarna efter mina nya skor (converse alltså, tog 50 meter bara innan jag ångra det skoköpet), och det ena har inte läkt ihop riktigt än, så har inte kunna springa nu på länge, försökte för någon dag sedan, men fick så jävla ont och det började blöda så haltade halva vägen typ.

Idag då jag vaknade så kände jag mig riktigt pepp, och ville iväg, men visste att bara tanken på tajta skor fick min häl att börja självblöda, så får hoppa över det tills vidare.

Känns tråkigt, speciellt då jag fortfarande är lite förkyld med fortfarande, och efter den här sommaren då jag tränat i princip varje dag så gör det här att jag känner mig som världens latmask. Jag hade ju flyt för fan! Sen kom hösten och förstörde bara.

Jaja, jag får väl ta igen det sen helt enkelt. Snart har jag ju semester med, som nu inte bara innebär att jag får träffa familj och vänner igen, utan även lite nya träningsgrejer, ser fram emot den där pulsklockan alltså! Ska bli kul och se hur snabbt jag tar mig runt Lillfjärden med, som jag minns att jag kämpade mig runt halvdöendes för ett år sedan ganska exakt.

Haha. Tänk vad som kan förändras på ett år bara.

Nu, Iväg till jobbet!

Inga kommentarer: