onsdag 24 augusti 2011

Da´n före da´n

Sedärja, då var det bara en dag kvar, ett sista kvällspass och så en natts halvtaskig sömn gissar jag på, innan jag är på väg hemåt mot Sverige.

Idag vakna jag strax efter åtta och kände inte för att somna om, så jag klev upp och började dona nästan med en gång. Packade, plockade ihop det jag skulle ha med mig, försöka luska ut vad jag kan tänkas vilja ha på mig under dom närmaste 1½veckorna, försökt med tankekraft se in i framtiden hur vädret ska bli.

Gick sådär, så jag provade med samma tankekraft att komma ihåg vad för slags kläder jag har hemma liggandes som går att använda.

Gick inte så bra det heller, så jag kasta i lite av allt möjligt i väskan, så får vi hoppas på det bästa.

Senare så kokade jag upp lite ägg, tänkte att jag skulle vara lite hälsosam(ekonomisk) och ta med eget fika tills imorgon, då det blir mycket sittande och pilla naveln på diverse flygplatser, flygplan, bussar och tåg. Det blir tre kokta ägg, två äpplen, en yoghurt som jag inte riktigt bestämt mig än ifall jag ska äta upp redan ikväll eller till frukosten imorgon istället, plus så ska jag göra en riktig dundermacka på jobbet senare idag.

Visst, vi har ju mackor färdiga, men jag är så in i helvete trött på den enda vegetariska vi har, så jag ska ta och göra en egen istället och ta med mig.

Vidare så håller jag för tillfället på och säkerhetskopierar min dator, man vet ju aldrig liksom, sen laddar jag upp kamerabatteriet, fixar in lite fler låtar på telefonen som ska laddas senare och dubbelkollar så att att sladdar är med.

Det är dom eftersom jag lär av mina misstag, glömde kabeln till kameran en gång och kunde inte ladda över bilder till datorn då jag ville. Slutade med att man hade hundratals kort som senare tog en kvart att ladda över. En annan gång glömde jag laddaren till kameran och det slutade med att jag knappt tog några kort alls eftersom batteriet inte är så värst bra i min kamera.

Jaja, allt är med, allt är nerpackat förutom tandborste och tandkräm, plus en doppresent som jag ska gå och panikhandla innan jag börjar mitt skift.

Fan, glömde ju helt bort doppresenten ju! Har ju bara jobbat och haft mig så tanken har aldrig riktigt slagit mig, förrän i söndags, då en arbetskamrat frågade mig om jag skulle ta med mig presenter hem till alla nu.

Eeh...nej?
Tänkte inte på det liksom.

Nåja, majoriteten får nöja sig med min fantastiska närvaro, det borde ju vara en present i sig! Men en ska iaf få något, en person som jag knappt har träffat alls i hennes än så länge korta liv.

Förhoppningsvis finner jag någonting fint, då sonen döptes så köpte jag ju ett slags vindspel från en gatumarknad i Montpellier, så vill ju hitta någonting lika unikt åt henne med, någonting irländskt.

Jaja, solen skiner som aldrig förr och det är varmt som attan, vindstilla och enligt Irländska mått mätt, molnfritt.

En ganska så bra dag här på ön helt enkelt. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, gorma lite mer över den här säkerhetskopieringen som inte gör som jag vill och sen blir det present-jakt och jobba ett par timmar.
Nästa gång vi hörs är jag säkerligen på svensk mark, om jag inte hör av mig på flygplatsen imorgon!

Inga kommentarer: