lördag 6 augusti 2011

Har shoppat litegrann

Lördag idag alltså, och hör och häpna, jag var ledig!

Så självklart var jag ju tvungen att kliva upp sju imorse och åka ner till centrum, och köpa en hel massa skor som jag egentligen inte behöver, och ett par jeans som jag anser mig behöva...erhm.

Vi kan väl säga såhär: Jag har tre par skor, träningsskor, ballerina och ett par tygskor.
Träningsskorna är i rätt så bra skick, men dom andra två börjar bli väldigt utslitna så dom kan jag med gott samvete byta ut mot lite nya skor. Som dom här:


Dom har börjat sälja vinterskor nu, vilket först gjorde mig lite modfälld, med tanke på att sommaren knappt kommit igång här. Men sen kollade jag in utbudet, och tro fan på att det fanns ett par riktigt snygga och billiga pjuks där! Dessa kommer att bli mina finskor i vinter, jag har kollat in ett par lågklackade skor i typ samma stil med, men dom hade inte min storlek i svart inne så ska kolla om dom har dom här i Swords kanske.

Dessa köpte jag på Penneys, en helt gudomlig affärskedja med ALLT för inga pengar alls. Typ guds gåva till shopoholicen kan man säga.

Dessutom är kvalitén inte den bästa heller så man kan med gott samvete byta ut hela sin garderob var tredje månad eller så utan att spendera mer än vad man lägger på mat en vanlig månad.

JA! Det är någonting positivt med det, tro mig ;)


Sen blev det två par converse med, hör och häpna del två. Ett par custom, och ett par vanliga låga. Älskar rosa skor, den absolut bästa accessoaren=)

Men nu behöver jag lite hjälp med prisjämförelser, har för mig att sist jag kollade på ett par converse i Hudik ( antingen ett eller två år sen), så kostade ett par vanliga låga typ 700kronor, kan det stämma? Eller minns jag helt fel?
Dom här fick jag ge sammanlagt €100 för, €45 för dom rosa, €55 för dom gröna och jag inbillar mig att jag gjort ett kap här.

Eller? Måste nog kolla upp det där någonstans...

Sen till jeansen, jag var liksom lite, optimistisk kan man kanske kalla det, senast jag var hem, och lämnade alla mina jeans förutom tre par i Sverige, sen har jag bara knälånga eller shorts här.

Vet inte hur jag tänkte där men fick väl för mig att Irlands väder skulle anpassa sig efter min garderob eller nåt. Knepigare saker har väl hänt i världshistorien.

Nåja, nu är det ju som så, att ett par är vita, och två par är trasiga på något vis och jag tror faktiskt inte att jag har ett par helt vanliga, blåa såna här bootcutjeans i mina ägor. Och har jag det så ligger dom på ett säkert ställe. En låda jag missplacerat vid någon flytt vill säga.

Sen kan man ju inte riktigt säga nej till ett par välsittande jeans för €11 heller, ty jag är inte mer än mänsklig jag heller.

Så här har ni det alltså, det ser inte så värst mycket ut, och jag spenderade €129 för allting som förvisso faktiskt inte är så hutlöst mycket. Men sen får vi har i åtanke att jag formligen avskyr att gå i affärer och shoppa. Hatar att gå runt och gräva bland galgar, försöka hitta något som ser ut att vara i min storlek för att sedan köa till förödmjukelsen i provrummets speglar...

Och för det mesta vet jag inte vad jag vill ha eller behöver, tycker att det mesta är för dyrt eller sitter knepigt eller så köper jag hem något som inte går att matcha med det jag redan har hemma, och så går jag tillbaka med det.

Så visst, det tog en 4-5 timmar för mig att plocka på mig allt det här, men jag är väldigt nöjd med allt och kommer att använda allting ofta förutser jag.

Jisses, fattar ni vilken stor garderob jag har nu eller? Tänkte till lite på allt jag köpt på mig under åren, blir ju så då man bara tar med sig en bråkdel av sin garderob vid utlandsflytt så man sedan tvingas komplettera den på plats, och sen tar hem allt i omgångar så man kan köpa mer...

Det kommer att bli många kära återseenden då jag väl bestämmer mig för att flytta hem och packar upp allt igen.

Inga kommentarer: