fredag 12 augusti 2011

Fredag

Jahaja, här sitter jag och sitter. Ledig idag och det regnar ute för tillfället så jag tar det lugnt jag.
Ska väl ta mig iväg och handla lite föda då regnet gör ett uppehåll, och ska även kika in på klädaffären bredvid mataffären för att se om dom möjligtvis kanske har några snygga linnen/tröjor som jag kan använda till att träna i.

Jag har nämligen insett att jag just inte har några träningskläder, och inga snygga heller för den delen. Så då jag fick ett sms från Ellos om att jag har en massa erbjudanden att utnyttja, så gick jag in där och kika, hittade två par tights, ett par korta och ett par långa, till bra pris som såg riktigt snygga ut. Blir nog att jag köper dom.

Dessutom hittade jag en pulsklocka där med för under tusenlappen som jag klurar på ifall jag ska köpa. Det som jag är mest ute efter då, är att se vilken puls jag ligger på då jag springer, eftersom jag nu tycker att jag kanske springer lite för långsamt, men jag har hört att det är det optimala om man springer längre turer, och dels så vill jag ha intervalltimer med alarm, då jag brukar köra det ibland med, att man springer fort i en viss tid, typ en minut, sen går man en minut och så kör man så i en tjugo minuter eller så. Jäkligt effektivt och tröttsamt men jag har ju ingen klocka alls så jag har ju som höftat på tiden innan, och gått mest på hur trött jag känner mig och så.
Det är ju en metod det med, men jag vill ju springa på tid och då jag räknar själv så kan jag ibland glömma bort att räkna, eller så räknar jag för fort eller för långsamt och så vill jag inte fokusera på att hålla koll på tiden heller, så vill ha en klocka till det.

Allra, allra helst, så skulle jag vilja ha en Garmin Forerunner 610, den har ju allt jag vill ha, är ju ganska säker på att klockan jag tittat på nu, inte har vibrator och sånt, men problemet är ju att jag inte hittar vart denna klocka kan köpas!
Finns inga priser på hemsidan, dessutom kan man inte handla utan att logga in, sen om jag kollar på återförsäljare, både här på Irland och i Sverige, så verkar det inte som att dom närmaste har denna klocka...

Detta kräver en ledsen smiley, =(

Aja, får väl hoppas på att klockan jag kikat på nu, funkar tillräckligt bra och att klockan jag vill ha är snorjävladyr så det inte gör så mycket att jag inte kan köpa den.

Kollade på lite tröjor och jackor på Ellos med, men jisses vad dyra dom var! Har dom höjt priserna, eller är det jag som bara blivit för van vid irländsk prissättning eller vad har hänt? Så det blir nog inte att jag köper något från den avdelningen, ska ju som sagt kolla här först där jag köpt mina andra träningskläder...Men det tråkiga är ju att tröjorna som jag köpt för att använda till träning, är så snygga så jag hellre vill ha dom till vardags, haha.

Kanske därför jag inbillar mig att jag inte har några träningskläder...

Nåja, underdelar behöver jag iallafall för just nu har jag bara ett par vanliga tights som börjar gå sönder och inte sitter bra alls, hade två par förr men min flatmate snodde mitt ena par, och sen har jag ett par knäkorta byxor, dom är jättebra, och har funkat att både gymma och springa i hela sommaren, men nu börjar det ju som att bli höst så behöver något längre med. Sen vill man ju ha som lite variation också, då man bara använder samma par tills dom blir för svettiga och sen blir det vilodagar fram tills man ska tvätta och allt har torkat, det är ju inte så kul heller.

Nu ser det ut att bli uppehåll, hoppas att det håller i sig för kom just ihåg att jag har tvättat mina sängkläder idag, och dessutom hängt upp dom på tork ute...Fan också.

Inga kommentarer: