onsdag 24 augusti 2011

Jag ska bara...

jaja, jag ska lägga mig. Snart. Kommer på en massa saker bara som jag ska göra först bara=)

Det var lugnt på jobbet ikväll, fick t om stänga tjugo minuter innan det är tänkt eftersom vi inte hade några kunder alls. Så var klar till 21 idag, det brukar just aldrig hända någon dag i veckan ska ni veta! En del dagar har vi öppet till 21 för att vi får in många senkommande kunder ibland...Men inte idag som tur var.

Och present hitta jag med! Kunde knappt bestämma mig först och var på väg att köpa någonting helt annat först, men det stod inget pris på den och båda försäljarna var upptagna då jag skulle fråga så jag gick ett varv till i affären, och hittade någonting helt annat. Jag hoppas att det blir bra, uppskattat och använt.

Nåja, så ser det ut i vilket fall som helst, nu ska jag få sova ett par timmar, sen får jag flyga hem till Sverige och semester.

Saker jag saknat med Sverige och som jag kommer att göra/köpa så fort jag bara kan:

  • Fil
  • Ost jag får hyvla själv
  • Mörkt bröd, typ lingongrova
  • Marabouchoklad(no shit liksom på den här)
  • Grilla
  • Kunna dra ett skämt på svenska och folk fattar(och helst skrattar med, men det är inte lika viktigt)
  • Ta en springtur i skogen
  • Gå ut med hundarna, trots att dom är galna
  • Få prata svenska, fattar ni hur trött man blir i huvudet av att alltid snacka ett annat språk än sitt modersmål?
  • Träffa min familj, och mina vänner

Ok ok, trots att jag skrev det sist, så är det självklart NI som går först, man kan säga att jag typ skrev listan bakvänd faktiskt, för jag kommer ju att överleva utan fil och choklad, men inte utan personerna i min närhet som spelar roll.

Det är ju liksom för er skull som jag åker hem överhuvudtaget, det mesta andra kan jag åka till IKEA för att få tag i, det är det som är det fina med att vara utlandssvensk serni.

Det var väl bara toppen på isberget antar jag, denna lista, kommer säkert på fler saker då jag väl kommer hem och få se det. Nåväl, sova lite nu, så hörs - och syns! - vi något imorgon.

Sov gott

Inga kommentarer: