onsdag 7 december 2011

Vinterbonar

Ingen snö än, men det börjar på att bli kallt här på den lilla ön. Jävligt kallt en del dagar så jag kände att det var på sin plats att inhandla lite vintermundering. Lite isolering kan man också kalla det.
Så jag köpte två par termosockor, det stod "Thermal ski socks" på dom så jag antar att dom är varma. Sen blev det fem par "Cotton rich socks" med, så nu jävlar ska mina fossingar vara varma och nöjda förhoppningsvis.
Jag köpte ju en underställströja häromdagen för att ha till då jag springer, och den levde upp bra till mina förväntningar, så idag köpte jag ett par byxor från samma märke. Plockade fram dom och tänkte prova här hemma nu på kvällen för att se, tog small för tänkte att det borde sitta tajt och bra. Men dom var typ två dec för långa och gällivarehänget skulle ha gjort den mest inbitna raggaren grön av avund. Väldigt mycket för stora alltså.

Vi tar det där sista igen va? Storlek small - för stort.

När hände det senast egentligen?

Nu ska jag sova, imorgon ska jag gå tillbaks till affären och för första gången i mitt liv lämna tillbaka ett plagg av anledningen att den näst minsta storleken var för stor.

Inga kommentarer: