lördag 10 december 2011

Dagens planer

Är som vanligt inte den snabbaste personen idag, precis som vanligt på mina lediga dagar, klockan är nämligen efter tolv och jag ligger fortfarande i pyjamas under täcket och myser.

Men tanken är väl att jag ska rycka upp mig ur värmen och ta mig utanför huset nu. Nyss. Eller lite senare.

Vart lite sugen på att gå ut och springa nämligen, det ser ut att vara ok väder för det, men är lite orolig över mina ben. Dom har nämligen inte varit särskilt lätta den senaste veckan och jag har känt av mina smalben varje gång jag går. Det gör som ont och spänner och har sig. Och i onsdags då jag kände mig lite lat och trött och allmänt oengagerad på gymmet, så valde jag att skita i vikterna och bara springa på löpbandet, domnade mina ben bort helt från knäna och neråt.

Helt ärligt, jag kände inte ens mina fötter eller att jag faktiskt nuddade marken. Så jag insåg att det kunde bli lite farligt(grymt pinsamt) att springa på ett löpband då man faktiskt inte ens känner bandet under sig.

Då blev det bara 5km på 40 minuter, och efter det har jag tagit det lugnt för att låta benen vila.

Men som sagt, idag vill jag springa så ska prova på ändå, trots att jag får ont i smalbenen så fort jag rör på mig.

Vad ska ni göra idag då?

Inga kommentarer: