lördag 10 december 2011

Nee

Gick väl inte sådär jättebra att springa idag måste jag få erkänna. Efter tio minuter så dog mina smalben smärtdöden.

Fattar inte varför dom har börjat strejka så förbannat nu för, men det är väl bara att gilla läget och lägga löpningen på hyllan ett par dagar till så dom får vila ut ordentligt.

Så jag gick till gymmet istället, för att få någon slags träning idag. Orkade inte ens byta om så stapplade in där i svettig underställströja, flottigt hår och leriga skor. Tur att det är lördag eftermiddag och inte så trångt på gymmet då.

Då jag var klar så gick jag ner till omklädningsrummet, hade inte ens orken till att packa väskan så drog på mig mysbyxor och jacka och var beredd på att gå hemåt för att duscha här, när en medelålders kvinna började prata med mig.

Hon tränade bredvid mig under mina första sets där jag bland annat gjorde "decline push ups" och hade blivit så imponerad. Hon bara öste beröm över mig, hur stark och vältränad jag var, och hon gissade både på att jag var atlet och betydligt yngre än vad jag faktiskt är(17).
Och sen då jag sa att jag var svensk så kom lovorden över det med, fantastisk hy, exotiskt vackert utseende och blond skönhet. Dessutom så pratade jag grymt bra engelska med.

Och då blir jag ju självklart obekväm, rodnar och stammar och vet inte alls vart jag ska ta vägen eller vad jag ska säga. Mer än tack, vad snäll du är då.

Kom precis på att jag kanske inte har nämnt den här sidan av irländarna för er? För det är ju faktiskt såhär, trots deras dumhet, ointelligens och bryskhet i mångt och mycket, så är faktiskt 8 av 10 irländare helt fantastiska.

Dom är snälla, trevliga, artiga, hjälpsamma och inte rädda för att ge komplimanger till andra. Varför tror ni att jag stannat så länge här, jämfört med Frankrike?
I början så var jag ju lite ovan vid detta, och minns från Paris hur killar som gav komplimanger bara var ute efter en sak, men här insåg jag efter ett tag att, nej, dom är inte intresserade av att få mig på rygg, dom är verkligen såhär gemytligt trevliga bara.

Men som vanligt så tänker ju inte jag på att nämna detta, jag kanske har blivit van vid att se denna sida så då jag väl träffar på någon som inte är snäll, trevlig och kallar mig "pet","hun" eller "love", så blir det intrycket mycket starkare än vad jag borde tillåta.

Inga kommentarer: