fredag 9 december 2011

Alltså, va?

Ibland så blir jag så less på en del folk. Jag har sagt det förr men jag kan gott säga det igen, Irländare är långt ifrån planetens intelligentaste varelser! Och en del dagar så funderar jag på om det ens skulle vara lagligt för dom att föröka sig...

En av dom senaste händelserna i ämnet lyder som följer, en av mina stamkunder (denna osinande källa) frågade mig häromdagen, ifall det var mindre mjölk i en "skinniccino" än i en vanlig cappuccino.

Denna stamkund köper enbart "skinniccino", och hon kommer in minst en gång om dagen, men fram tills igår så visste hon inte vad det var hon drack.

Hon trodde på allvar att jag hällde i mindre mängd av den vanliga feta mjölken, och det var det som gjorde den "skinny".

En del dagar blir jag bara så matt på folks dumhet, och får verkligen kämpa med att inte skrika rätt ut men är du dum i hela huvudet eller??

Måste ju vara serviceinriktad ju, och att skälla ut kunderna för att dom inte kan tänka längre än vad näsan räcker, eller läsa enkla lättförstådda skyltar i ögonhöjd tror jag inte klassas som korrekt beteende.

Men men! Det är bara att bita ihop och se glad ut, göra sitt jobb och tjäna pengar.

Det är ju inte så långt kvar nu trots allt...=)

Inga kommentarer: