fredag 17 december 2010

Ledig fredag

Idag så är det fredag igen, håhåjaja vart tar dagarna vägen egentligen? Bara flyger förbi med en förjävla fart...

På väderfronten så har det inte hänt så mycket, ser fortfarande ut som höst här och inte veckan innan jul. Det är inte så värst kallt heller så kjol och strumpbyxor går fortfarande an, en del springer runt i bara ben också men det vågar sig inte jag på.

Det har lugnat ner sig på jobbet också den senaste veckan, och det har nog mest troligt att göra med att majoriteten av Swords invånare är klara med julshoppandet, så det händer att vi stängt någon timme tidigare än vad vi skulle ha gjort eftersom det helt enkelt inte varit värt att ha öppet, många gånger har folk blivit hemskickade i förväg också för att det inte har funnits någonting att göra.

Jag hittade ju som sagt ett tjockt täcke som jag ogenerat snodde från min hyresvärd, för att lägga i sängen och se om det blev mjukare av det, och jag måste säga att det nog blev det. Jag vaknar visserligen fortfarande mitt i natten helt övertygad om att mina armar blivit amputerade eftersom jag inte känner dom längre, men jag lyckas sova mestadels av natten iaf och det är ju alltid någonting. Varmare blir det av det också så nu tror jag nästan att jag kan försöka mig på att sova med bara en långärmad tröja på mig...

Idag har jag inte gjort någonting som är värt att lägga på minnet,sov till 11, tvättat kläder, strukit arbetsskjortor, tvagat mig och snart ska jag iväg in till centrum och klippa av lite hår.
Senare ska jag kanske försöka mig på någonting nytt i köket också men det beror helt på hur lång tid det tar hos frisören och hur pass hungrig jag är då jag kommer hem.

Avslutningsvis så tar vi ett klipp jag hittade på en annan blogg jag följer, tycker inte ni också att det är någonting...skumt med modellen?

Inga kommentarer: