onsdag 29 december 2010

Hmm jaha. Ja, det var den helgen det.

Hur var eran jul? Min var snabb, måste jag säga. På 2 dagar hann jag gå på gästabud, fira en 50-åring, gå på hemmafest med nästan alla mina kompisar, gå på krogen, bli uppraggad av en kille som jag sedan sprang ifrån(vilket börjar bli en vana för mig, skärpning), titta på trolltyg i tomteskogen och ha julafton i efterskott.
Och öppna en massa julklappar, samt ge bort en massa julklappar. Jag hoppas att alla blev glada och kommer att få användning av dom, jag gillade alla mina presenter, en del kommer jag tyvärr inte att ha användning av här så dom blev kvar i Hudik, men en del fick följa med.

Nina Simone alltså. Jag trodde inte att jag visste vem det var, men knappt 5sek in i första låten så trilla poletten ner. Herregud.

Flyget hem gick bra, jag tog ett tidigare tåg än vad jag hade tänkt, men enbart för att jag verkligen ville komma i god tid och det var ett jävligt smart drag av mig måste jag säga. Är det någonting man kan säga om Jenny Kring så är det att hon alltid kommer i tid. Dom gånger som jag kommit försent av någon anledning som jag själv har kunnat härska över, kan jag lätt räkna på en halv hand.

Då jag kom fram till Dublin, så hade nästan all snö från förra veckan smält bort, det började ösregna i måndags eftermiddag också så då försvann resten med.
Jag har ju börjat jobba igen, som vanligt, fått berätta min julstory för alla som ville plus ett par till. Vi har börjat planera firmafest också, som kommer att bli på söndag, som det ser ut nu så ska vi förfesta hemma hos en tjej för att sedan gå ut på någon nattklubb/pub.
Det kommer att bli skoj tror jag, av historierna jag hört så är en del av tjejerna helt galna då dom festar.

Men jag vet fortfarande inte vad jag ska hitta på till nyår, jag är ledig på fredag och börjar först 12 på lördagen så utgång är ju ett alternativ. Men jag vill egentligen åka ner till centrum, fast inte själv...Vi får se, ska snacka lite med dom andra tjejerna också så får vi se vart det barkar.

Men nu så kanske det blir en film tror jag, Börjar 14 imorgon så har inget behov av att lägga mig nu vid 22 direkt..

Inga kommentarer: