lördag 11 december 2010

Inga nyheter här inte

Nämen så mycket har väl inte hunnit ske på en vecka här i Swords, så det här borde gå snabbt.

Sist jag skrev, för lite mer än en vecka sedan, så var det totalt snökaos här och -15 som kallast. Nu idag så har den sista isen smält bort och den finns bara kvar några få snöhögar lite varstans som man knappt ser såvida man inte anstränger sig.

Så no more snö i Dublin alltså.

I förrgår så serverade jag en kaffe till en norrman, och fick därför snacka lite svenska i jobbet. Lite trevligt men han var bara här på ett jobbuppdrag så jag kommer antagligen aldrig att se han igen.

Sen så har jag fått en beundrare, som skrev en lapp till mig eftersom jag jobbade och gjorde klart att jag inte hade tid att snacka med han just då.

En lapp med en kort hälsning, ett telefonnummer och en komplimang - Existerar sånt efter högstadiet ens? Tydligen i Litauen där denne man var ifrån.

Jajuste, man ja...Övre medelåldern kanske? Ja han är närmare min far åldersmässigt än mig så ni vet nog alla vart den lappen hamna...

Jag vet inte vad jag gör, men vid ett flertal gånger så har mina arbetskamrater frågat mig om någonting har hänt, eftersom jag ser så ledsen ut. Vilket jag ser som ett tecken på att det kanske är dags att börja sminka mig igen, för det är nog mest troligt dom mörka ringarna under mina ögon som gör att jag ser nere ut.

Och dom mörka ringarna har jag väl haft i ett halvår nu snart, men det blir inte bättre av att jag inte kan sova i min säng heller. Den är så förbenat hård!

Jag vaknar upp flera gånger per natt av att höften och benet som jag ligger på är helt bortdomnat och armen är helt utan blodtillförsel, och ständig värk i hela kroppen. Så häromdagen fick jag nog, och roffade åt mig ett tjockt täcke som jag fann i en garderob, och la under lakanet.

Sängen är ju mjukare nu, och betydligt varmare dessutom så ett extra plus där, men sovmässigt så tror jag inte att skillnaden är så värst stor tyvärr..

Dom har slagit upp några tält i stadsparken här med nu i veckan, och startat upp en julmarknad, men jag tror inte att det är helt fullbordat än, jag var in idag nu på eftermiddagen och bara ett dussintals stånd med mat, smycken och handgjorda kläder, ingenting direkt julaktigt heller så jag hoppas att dom skärper till sig snart, för som det är nu kan det knappast klassas som julmarknad.

Jaja, klev ju upp sju imorse efter en lång och mestadels sömnlös natt så hoppas att jag kommer att kunna sova nu i ett par timmar. Godnatt

Inga kommentarer: