torsdag 23 december 2010

Fail nr.2

Till att börja med, Hej igen Josephine! Hoppas allting är bra med dig, här är det faktiskt kanoners, om man räknar bort allt som jag kommer att skriva om just nu, men i stort så trivs jag bra och har det fint i Dublin, om jag har jobb efter januari så kommer jag nog bli kvar här ett bra tag till...;)

Och nu kan vi gå tillbaks till mig!

Ja, jag åkte ju till flygplatsen tidigt imorse eftersom jag som bekant ska åka hem och träffa familjen över jul, jag var där och hade checkat in och kommit igenom säkerhetskontrollen innan nio t om så jag hade god tid på mig att se hur vartenda morgonflyg vart försenat eller inställt, hur snön kom och gick, flygplatsen stängdes och öppnades och hela tjofaderittan.
Mitt flyg var planerat till att avgå 12.00, men det flög in på flygplatsen 15.30 ca. Så efter det fick vi kliva på och vi skulle skynda oss som fan eftersom om vi inte kunde flyga iväg innan 16.15 så skulle vi bli tvungna att först flyga till Oslo och övernatta där, sen ändrades det och vi skulle flyga till Oslo och byta personal eftersom det var där skon klämde mest, personalen hade jobbat övertid redan men sen ser ni, sen kom snön.

Igen.

Så det blev absolut ingenting av med någonting av det, så jag är kvar i Dublin nu, och sitter för tillfället i ett hotellrum ca 15 min från flygplatsen som SAS så gärna så får betala åt mig.

Jag vet, jag hade lika gärna kunnat åka hem, men jag var lite orolig för att kanske inte kunna ta mig tillbaks i tid då jag ska vara på flygplatsen igen innan klockan 6 imorgon bitti, så jag tog inga chanser då jag såg hur snön började vräka ner och jag vet hur trafiken ser ut upp till Swords.

Plus så får jag ju sova i hotellrum och äta hotellmat på någon annans bekostnad(förhoppningsvis!) och det tackar man väl inte nej till=)

Nåja, planerna för stunden är, äta lite först, duscha och senare sova litegrann för att sedan åka till flygplatsen runt 5.00 och så får vi hålla tummarna att flyget avgår 08.00 som dom sagt nu.

SJ får jag fan ta itu med imorgon bitti då jag faktiskt befinner mig i Sverige igen.

Och en annan sak som jag kom på nu, så har jag glömt alla USB-kablar hemma, så det blir antagligen inga foton i helgen, så det får bli vid ett senare tillfälle, då ska ni även få se fina hotellrummet jag sitter i nu, riktigt nice och faktiskt inte så dyrt, jag skulle kunna tänka mig att betala för det själv men det kommer ju som sagt inte på fråga.

Hörs!

Inga kommentarer: