lördag 17 juli 2010

Nu så blev det av

Nu så har jag äntligen tagit tummen ur och beställt biljetterna hem, jag har suttit och dragit mig i en veckas tid eftersom jag inte varit säker på exakt vilken dag som jag ska åka hem, och därav så har priserna höjs, och avgångar försvunnit eller blivit sämre med byten och senare ankomst. Så jag har vart lite dum ja, men nu så är biljetterna bokade, hela vägen fram. Nu får vi bara hoppas på att flyget är i tid och att jag får mitt bagage snabbt, för jag har bara drygt 30 minuter på mig innan tåget går från arlanda...

Vidare så har jag upptäckt att Paris nästintill har invaderats av svenskar. Igår kväll t ex, så mötte jag två svenska tjejer alldeles utanför mitt hus då jag var på väg mot affären, väl där så stötte jag på ytterligare två tjejer. Idag på jobbet har jag haft minst 4 kunder vid olika tillfällen som vart svenskar, säkert fler också, då dom här hörde jag hade en väldigt stark svensk accent då dom pratade engelska/franska.
På metron också hör man svenska oftare nu än förr...

Annars så sitter jag och luskar på ett slags avslutningsinlägg här, nu då det är knappt två veckor kvar tills jag kommer lämna Paris - och Frankrike - för den här gången. Jag tänkte i samma banor då jag skulle åka hem ifrån Montpellier också för ett år sedan, men då tänkte jag mest dra en sammanfattning och länka till olika inlägg och så, men jag hade aldrig tiden eller orken till det, så det blev aldrig av. Men nu så känner jag att situationen är helt annorlunda, jag har blivit en helt annan människa efter dom här 9 månaderna i Paris, så jag behöver som göra ett slags avslut här också.

Det finns så mycket småsaker, som jag annars aldrig nämner i bloggen, som jag vill dela med mig av, mina erfarenheter, nya "talanger", nya sidor och personlighetsdrag som har växt fram hos mig och lite smått om allting som jag har gått igenom, för under dom här månaderna så har jag upplevt så mycket nytt, och nyttigt, som jag aldrig hade haft en chans att uppleva och lära mig av om jag hade stannat hemma i det trygga och tjänat pengar så att säga.

Det behöver vädras, så jag ska verkligen sätta mig ner och ta mig tid, och det här vill jag helst göra för mig själv, så att jag i framtiden kan gå tillbaks och se tillbaka på min tid i Paris och påminna mig själv om vem jag var innan, och vem jag åkte hem som.

Inga kommentarer: