lördag 30 januari 2010

Torsdagens ord!

Jamen, jag har ju helt glömt bort att berätta detta...Jag har ju lärt mig ett nytt ord nu i veckan=)

Kanske inte världens största ord, men ack så viktigt..Ja, för dom det handlar om då alltså.

I torsdags så var jag inte i cafét och jobbade hela tiden, utan jag stod i McDo och skötte beställningarna där ett par timmar. Jag kollade alltså på en skärm, eller så var det någon vid kassan som sa åt mig vad jag skulle hämta, så hämtade jag alltså strips, hamburgare, dricka och dylikt som kunderna beställde.

Väldigt rörigt och klumpigt system, eftersom alla gjorde allting utan att direkt snacka med varann, dessutom gjorde man olika saker hela tiden på något slags osynligt schema som jag inte alls var inlärd i, men efter ett tag så gick det vägen också.

Iallafall!

Så lärde jag mig ett nytt ord som jag faktiskt aldrig har hört förr, inte som jag kan minnas iaf.

Cornichon.

Det betyder alltså inlagd gurka.

Så, nu vet ni det också. God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

men jenny, såna har ju vi här hemma i kylen, goda, är som såna där jätte små som brukar kunna finnar på typ köpebaugetter, fast med typ rostbiff, så du kan ju ha missat dom:)

Jenny sa...

Men Lilly, jag har ju aldrig köpt såna där baguetter med rostbiff, du kanske har missat det=P
Men heter det cornichon på svenska också då? Visserligen så stod det ju så i min ordbok också, men jag har då aldrig hört det förr...Men det är samma lika vi snackar om alltså!=)