tisdag 26 januari 2010

Liten uppdatering

Det händer inte så mycket nytt nuförtiden. Jag går till jobbet, står ut och försöker att verka oberörd inför dessa egocentriska människor som både finns bakom och framför disken.
Sen åker jag hem, till en lägenhet som allt som oftast står tom, han är oftast någon annanstans och det har jag verkligen ingenting emot.

Att bara få vara ensam någon timme per dag utan att känna sig tvungen till att umgås och vara artig och prata med någon verkar vara för mycket begärt.

Igår fick jag mina nya arbetsskjortor, och två förkläden. Dessutom fick jag ett par nya finare skor, hade jag haft mindre fötter så skulle jag ha fått ett par ännu finare, men sånt är livet. Man kan inte få allting perfekt.
Men nu ser jag iaf inte ut som en McDo-anställd längre, utan som en barista.

Jag letar fortfarande efter nytt boende, det går väl sådär måste jag erkänna. En tjej jag ringde till, hyrde enbart ut korttids, en annan hade redan någon i rummet fram till sista februari, och jag fick inte komma och kolla på rummet innan dess. Sen ringde det en tredje...Som igår ville bjuda mig på middag fast jag redan klargjort att jag inte var intresserad av rummet...
Idag har jag skickat ett par mail igen, Paris är stort, så jag har ju turen att det ständigt kommer in nya annonser på den här hemsidan jag först och främst kollar på.
Men imorgon så ska jag tillbaka till Svenska Kyrkan och kolla om det kommit upp något nytt där.

Jajuste, jag frågade på jobbet hur det går till att ta ledigt, jag känner såhär efter jul och nyår, att det skulle vara skönt att få komma hem en vecka och träffa familjen, det har ju trots allt gått 3 månader drygt.
Men, dom har ju lite andra slags regler här, mot för vad jag är van vid hemma.
Nämligen ledighetsperioder, och ansökningsblanketter. Jag kan inte ta ledigt förräns tidigast 3 månader, eller första juni. Dom säger emot sig lite där, men antagligen är det som så, att jag måste ansöka 3 månader i förväg och det får inte vara innan första juni.
Och tar jag ledigt i en period, så kan jag inte ta ledigt i den andra...Ja, det enda positiva med det hela är ju att man inte behöver ge någon anledning till varför man ska vara ledig, och att det alltid blir accepterat, om man ligger ute i god tid.

Det här har gjort mig lite nere, eftersom jag dels inte vet om jag ens vill stanna kvar här efter juni. Jag vet inte vad jag vill längre, knappt med någonting alls.

Jag är mest trött, och less på det mesta. Men jag kommer nog över det här också, det är säkert bara en fas.

Så, nog om detta nu.

Inga kommentarer: