onsdag 20 januari 2010

Idag så har jag varit på stan en sväng, jag visste från början inte riktigt vad jag skulle göra eller så, men igår så hade jag planerat att jag skulle shoppa lite sena julklappar till familjen därhemma.

Igår så blev inte det av, eftersom jag satt och krånglade med datorn precis hela dagen istället, plus så fixade jag till min sida på den här bostadshemsidan som jag snackat om, och skickat iväg några mail och så. Plus så satt jag och kolla lite på flyg-och tågtider för ett senare tillfälle.

Så idag på eftermiddagen, åkte jag ner till centrum, visste inte riktigt vad jag letade efter, eller vart jag skulle gå, så strosade runt där en stund tills jag hittade en liten kinesisk restaurang utan folk, så där satte jag mig och åt lunch. Efter det strosade jag vidare ännu en stund, det är ju lite knepigt, att Paris kan vara så stort, men man hittar ändå ingen affär som man känner för att gå in och kolla närmare i.

Fast det kanske bara är jag också, som inte gillar shopping överhuvudtaget oavsett vilken stad jag är i eller att rean är på uppåt 70%...

Men iaf, då jag nästan hade bestämt mig för att ta metron hemåt, så kikade jag lite snabbt in i en affär. Och där blev jag kvar ett tag.

Hittade presenter till 3 personer därhemma, plus två saker till mig själv. =)

Så nu är det bara resten kvar, plus att jag kanske köper något mer extra till dom här, jag vet inte, man har ju som lite skuldkänslor då man inte vart hemma och firat en enda familjemedlem eller en enda större högtid under 2009.

Jag ska bättra mig, jag lovar.

Efteråt så kände jag mig lite sugen på en kaffe, och tänkte: varför inte testa Starbucks?
Jag har ju aldrig testat något kaffe därifrån, visserligen så beror nog det mest på att det inte finns något Starbucks i min hemstad, ej heller i Montpellier, där var det små inhemska caféer som gällde.

Men nu, då man befinner sig i en stad där man kan påträffa Starbucks i i princip varje kvarter, så måste man ju pröva iaf...
Så jag gick dit, men kände inte för expresso eller latte eller macchiato mocha, allt sånt kan jag göra själv gratis på jobbet, utan nu måste jag ju testa något som inte vi har.
Så det blev en frappuchino jordgubb med vispgrädde, och en donut.

Ja, detta är alltså en mjölkdrink som man mixar med is, så att det blir som en milkshake kan man nog säga, och så drar man en massa grädde på. Inget kaffe i denna dock, men kaffesuget hade gått över under tiden jag stod i kön. Vi gör ju såna här också, fast då heter det Délifrapp, och vi har ju bara choklad- och kaffesmaker, Starbucks hade med olika frukt- och tesmaker också, väldigt intressant.
Den var väldigt god måste jag erkänna, en naturlig jordgubbssmak och inte alltför mycket is i den, men grädden var ingenting jämfört med den vi har, våran smakar så mycket godare än den som dom använder på Starbucks!
Och donuten ja, ett litet onödigt impulsköp men helt klart värt 1.90Euro=)

Hmm, ja, så har min dag sett ut hittills, har suttit och bävat mig hela dagen med att ringa två samtal, men jag hatar att ringa folk, speciellt på franska...usch.
Men jag måste ringa minst en imorgon innan jag börjar jobba, det har jag bestämt iaf. Och ska bara försöka ta mig igenom det absolut viktigaste och få till ett personligt möte, jag föredrar det så mycket mer än ett telefonsamtal.

J säger att jag måste formatera min dator, eftersom den ena hårddisken är typ, överfull. Men det vågar jag inte göra själv härnere, så det får vänta tills jag åker hemåt igen, så får han göra det åt mig. Tills dess så får jag leva med att min dator hänger sig i tid och otid=)

Inga kommentarer: