onsdag 13 januari 2010

4 veckors uppgång och fall

Så kan man enkelt förklara min situation just nu.

Inte mycket har varit enkelt eller gått som planerat sen jag flyttade och restaurangen öppnade på Louvren, inte blev det bättre av att det hände precis samtidigt heller..

Under jul- och nyårshelgen så var det fruktansvärt stressigt på jobbet, vi hade inte tillräckligt med personal och fransoser som jag nu har upptäckt saknar noll tålamod och inte kan klara stress ett dugg, är ett helvete att jobba med. Även kunderna är så, så det är mäkta svårt att hålla känslorna i styr då man bara vill snäsa av dom för deras snobbiga attityd.
Men julhelgen är över, och lugnet börjar infinna sig på jobbfronten. Värre är det hemmavid.

Han jag flyttat till verkade från början vara seriös, lugn och noggrann. Och allra mest professionell.

Han är däremot en diktator i sitt eget hus angående allt. Städning, matlagning, vart jag äter, när jag går hemifrån, när jag kommer hem, hur jag låser dörren(nej, jag överdriver inte) och t om hur jag pratar till han och beter mig mot han.

Vi har bråkat, eller ja, snarare så har jag sagt min mening och han har inte gillat den och därmed blivit arg över att jag är en otacksam oärlig skitunge som ska tacka och ta emot det han har erbjudit mig.

Detta är alltså en helt vanligt(nåja, det kan diskuteras) hyresgäst i ett stort hyreshus där han svart hyr ut ett av sina rum till i första hand utlänningar utan skriftligt kontrakt.

Jag har betalat hyra för januari och februari redan, men inte för dom 11 dagarna jag bodde där i december, och nu försöker han att tvinga mig att bo kvar tills han hittat en ny hyresgäst pga allt som han har gjort för mig.
Detta är bullshit rent ut sagt enligt mig, jag hyr ett rum hos han och betalar hyra, det var han som inte ville ha hyra för dom första 11 dagarna som jag bodde där och inget som jag bestämde.

Han är så...Han är helt enkelt den värsta person jag någonsin mött i hela mitt liv, bättre än så kan jag inte beskriva det utan att gå in på detaljer.

Det har hänt så mycket saker, och det är så svårt att förklara allt i skrift, det är ju så svårt att förklara det muntligt t om.


Men ni ska veta en sak, så fort jag hittar en lucka, alltså ett nytt boende, så flyr jag fort som fan.

Inga kommentarer: