lördag 25 juni 2011

Vad jag gillar just nu

Att klockan än kvart över tio på kvällen och jag har fönstret öppet och bara njuter av sommarkvällen som pågår alldeles utanför. Med bara ett fåtal bilar som susar förbi och en knapp handfull med folk som passerar.

Jag har varit ledig idag, minns inte när det skedde sist, ledig en lördag men det var klart uppskattat. Vaknade nio i morse så jag klev upp och tog en joggingrunda. Sen bestämde jag mig för att jag var sugen på strips och burgare och att jag absolut måste ha glass till mitt filmmaraton som jag hade dedikerat denna dagen till. Så det är vad jag har ätit och gjort idag, strips med vegoburgare, Ben&Jerrys(genier) Cookie Dough glass med en bit brownie, till det tre olika filmer som jag har betat av.

Det vart Hangover 2, Kung Fu Panda 2 och The Human Centipede.

Jag vet, knepig blandning men jag har väl velat se dom alla så, tyst=P

Tränat lite mer har jag hunnit med idag också, blev benträning med bara kroppsvikt men det vart jobbigt ändå ska ni veta, bara man vet hur man ska lägga upp det, ni har ingen aning om hur många olika sätt man kan variera något så simpelt som utfall=)

Och resultatet av denna dag då?
Varmt väder, lite mycket moln och sådär småkvalmigt så att man tror att det ska börja regna närsomhelst(vilket jag inte skulle ha haft någonting emot idag, mysigt med regn då man sitter inne och kollar på film ju) god mat med efterlängtad glass till efterrätt, 3 filmer som sågs med bra kvalité och det tog inte 5 timmar att streama dom heller(varför inte får ni själv gissa er till, jag avslöjar inget) och inget jobb som ringde under hela dagen vilket som dom alltid gör annars då man ska vara ledig!

Helt klart en av dom bättre lördagarna på länge måste jag ju säga!

Och vet ni vad mer då? Kom precis på att jag inte har sett till en enda mygga härnere än så länge, klockan och vädret är såpass att om jag suttit i Sverige nu, så skulle mitt sovrum ha varit invaderat med mygg just nu men nej, ingenting.

Härligt, vad mer kan man önska sig egentligen?

Inga kommentarer: