tisdag 7 juni 2011

Jäkla väder

Jag hade som plan att gå till gymet en sväng innan jobbet, men så började det att regna och min träningslust rann av lika snabbt som regndropparna mot mitt fönster. Alltså jävligt snabbt.

Näe, det får helt enkelt bli en ledig dag idag, tänkte jag. Får se om jag orkar springa en runda ikväll men risken finns att jag blir kvar länge på jobbet, då vi ska ha "grovstädning" igen.

Något som hänt sen sist är iaf att jag har fått jobba på annan ort en dag, i Blanchardstown närmare bestämt, och dom anställda där kommer ursprungligen ifrån Vitryssland. Jomenvisst.

Jag tror att jag har sagt det förr men det skadar inte att säga det igen: Ni svenskar som klagar på att det kommer in för många invandrare till Sverige - ni har inte ett skvatt att klaga på! Ta en titt på Irland, och säg till mig när du hittar en "fullblodsirländare", för jag har då haft jävligt svårt att finna någon.

Jahaja, och nu slutade det att regna med, vad ska jag göra nu då?

Kan ju erkänna att min träningslust inte kom tillbaka med samma hastighet som regnet slutade med iaf...

Inga kommentarer: