torsdag 26 maj 2011

Snart så

Så jag gick på den där utställningen igår.

Jag blir alltid lika besviken märker jag, efter att ha sett någon tillfällig utställning på något museum eller liknande, jag tror alltid att det ska vara någonting mer. En våning till med mer saker att titta på.

Men icke. Den här utställningen var på knappt två plan, och tog väl en tjugo minuter att gå igenom, om man läste alla skyltar noggrant.

Och ja, jag måste väl erkänna att det kanske inte riktigt var mig grej heller, men är du teknikkunnig och intresserad av vad/hur vi människor kommer vara i framtiden, om robotar och telefoner som bestämmer när blommorna ska vattnas, då är den här utställningen för dig!

Som vanligt så var det fruktansvärt mycket text, många skyltar och mycket att läsa, men nästan ingenting att faktiskt se. Som vanligt här på Irland alltså, det har jag ju redan märkt av på dom andra muséerna.

Nåja, fick komma ner en sväng till centrum iaf, och kika runt, lite nytt har ju hänt sen sist, ombytliga stad.

Nu snart så kommer jag nog ur min ledighetsdvala, ska iväg och jobba kväll halv fem idag *som tur är*. En hel veckas ledighet är lite jobbigt i längden måste jag erkänna, speciellt då jag inte har någonting att göra ändå under dagarna.

Så, tills nästa gång, ha det

Inga kommentarer: