fredag 4 februari 2011

Om rycken jag fått

Insåg just nu att jag uppdaterar bloggen väldigt sällan. Varje fredag närmare bestämt. En gång i veckan är väl ändå lite väl långt mellan gångerna, eller vad säger ni? Skärpning.

Nåja, jag kände bara för att skryta litegrann över hur jäkla effektiv jag var igår innan det ens var dags för lunch för vanliga människor och att jag börjat på ett träningsprogram(johoni!) och att det nog mest var på skoj det här med deltidstjänsten som det har sett ut nu senaste veckan.

Men det slutade bara med att jag nu helt plötsligt inte har ett skit kvar att göra dels idag, och imorgon då jag faktiskt ska ha ledigt.

Tänk, när hade jag senast ledigt en vanlig lördag? Händer väl aldrig det? Aja, dom ringer väl säkert in mig på jobbet, som dom har gjort till en vana därav att jag fått lite som en heltidstjänst där den senaste veckan.

Kliver upp för tidigt på morgnarna gör jag också, därav rycket igår och att jag nu varit vaken i 4 timmar och bara skrotat eftersom jag gjorde allt igår.

Skrota är ett uttryck lånat från ett antal andra bloggar jag följer, ett väldigt kärt ord verkar det som i den svenska bloggosfären.

Och träningen ja, jag har ju varit på latsidan nu på senaste tiden, i sisådär 3 år eller så, så jag tänkte att det jag behöver är ju någonting att kunna luta mig tillbaka på, någon annan som säger åt mig vad jag ska göra, för att gå ut och springa varannan dag är tamejfan skittråkigt.

Så nu har jag träningsvärk överallt i princip. Och det är ju skitkul att jobba med träningsvärk eller hur?

Ny "diet" har jag börjar på också. Eller ja, det är ju ingen sån där Nu-ska-jag-bli-smal-så-jag-ska-äta-morötter-och-svälta-i-tre-veckor-för-att-sedan-gå-tillbaks-till-vanlig-mat-och-gå-upp-fem-kilo-till-Diet. Utan jag har helt enkelt sluta köpa mat som jag helt enkelt bara köper bara för att det ska stå i skafferiet och mögla. För jag äter det ändå inte. Förutom då jag upptäcker att det är två dagar efter bäst-före-datumet och jag trycker i mig alltihop på en och samma gång.

Som bröd, smör, ost, mjölk osv. Och istället har jag bytt ut sånt mot ägg, keso, äpplen och jordnötssmör.

Åh herregud. Äpplen och jordnötssmör. Har ni prövat det någon gång? Helt fantastiskt snack! Fick idén av en sån där muskelbyggare.

Aja, så var det med det, egna energybars gjorde jag ju igår också, tips från coachen! Ska ni göra energybars, stå och vakta dom som en hök i ugnen, skillnaden mellan perfekt och bränd är...ja, sekunder.

Det här är den minst brända sidan, tänk er det, att bränna vid både över och under

Inga kommentarer: