fredag 28 januari 2011

Fredag.

Jaha, det blev fredag den här veckan med, vilken tur för dom som har jobb där dom är lediga på helgerna. Själv ska jag jobba, har stängningen idag, imorgon och på söndag, jättekul.

Det går fortfarande någon slags sjukdom på jobbet misstänker jag, för vi är då inte många som jobbar samtidigt på dagarna nu och jag fick komma in i tisdags och jobba kväll fast jag skulle ha vart ledigt och både i onsdags och idag har jag fått börja tidigare än enligt schemat. En tjej har åkt hem till Litauen på en veckas semester också.

Jaja, så länge jag får timmar så är jag väl nöjd då, tråkigt att klaga både då man är ledig och då man jobbar.

Kunderna börjar strömma tillbaka nu iaf, i huvudcafét då vill säga, där har dom alltid mycket att göra nu som tur är, igår var jag i lilla cafét hela dagen och vid ett par tillfällen höll jag ju på att förgås av tristess. Det var i princip inga kunder alls och dom som kom ville bara ha kaffe och inte som vanligt kaffe utan alla ville ha med lättmjölk av någon outgrundlig anledning.

Är det nyårslöftena som börjar spöka? I så fall har jag news till dom, en cappuccino är fortfarande en cappuccino, lättmjölk eller inte, det är inte där du börjar viktnedgången grabben.

Igår var jag på bio också, jag hade fått en gratisbiljett från en på jobbet så jag gick och kikade på "127 hours", en sån där "baserad på en verklig händelse"-film om en klättrare som fastnar i en ravin och blir sittandes där i typ 5 dagar eller så. Så man får följa hans dagar därnere, hur hans psyke går åt helvete och han börjar tänka tillbaka på sitt liv, sin familj och folk han träffat.
Till slut så har han inte ens piss kvar att dricka så han skär av sig armen med ett budgetmultiverktyg för att kunna ta sig därifrån levande.

Vidrigt, men också en ganska bra film.

En timme kvar nu tills jag ska börja, what to do what to do...

Nä, jag sätter väl mig och läser litegrann kanske, har börjat på en Åke Edwarsson-bok som jag snodde sist jag var hemma, Den Sista Vintern. Ska tydligen vara bra så vi får väl hoppas på det.

Inga kommentarer: