onsdag 23 februari 2011

Ointressant uppdatering.

Idag har jag ledigt, det firade jag med brunch.
Klev upp innan nio och började göra "hälsosamma" amerikanska pannkakor. Eller ja, jag intalar mig att dom är hälsosammare än vanliga eftersom allting var brunt i smeten. Alltså brunt mjöl, brunt socker, havssalt, sojamjölk och sojasmör, sen en fruktsallad med lite honung till.

Ser ni, om man verkligen tror på det så ser det faktiskt hälsosamt ut och då är det bara att vräka i sig=)

Sojasmör ja, har jag nog aldrig sett förr, men då jag letade efter smör till just detta ändamål, så letade jag efter det billigaste och si på fan, sojasmör för 55cent. Går ju det med.

Och ja, jag vet att det heter råsocker, men jag börjar bli förengelskad eller vad man kan kalla det, eftersom det heter "brown sugar", så översätter jag det i min skalle till brunt socker...

Igår så började jag på gym också, kände att två års bortovaro från vikterna och maskinerna fick vara nog, så jag tecknade 3 månaders medlemskap på ett gym som jag ändå går förbi varje gång jag går till jobbet. En extra månad fick jag med på köpet, tyckte jag var väldigt generöst gjort av den f.d Mr Ireland som äger gymmet med sin fru, f.d Miss Ireland.
Som det har sett ut hittills, så är det mest såna killar som går på det gymmet också, enorma muskelberg som tävlar om Mr Ireland-titeln...Och jag nu då, kanske var därför jag fick en extra månad gratis?

Men jag hoppas det kommer att gå bra, lite träningsvärk har jag dock idag, trots att jag tog det jäkligt lugnt igår, men ska tillbaks senare idag och köra ben ändå.

Vad mer då? Dom håller på och renoverar på jobbet den här veckan också, bygger ut så att vi kommer att få ett riktigt omklädningsrum, och det betyder att dom inom kort kommer att sätta upp kameror överallt. Jätte-kul!
Nu ska dom övervaka hur vi gör vårat jobb, och ge ut enkäter till kunderna där dom ska få sätta betyg på allt från hur vi ser ut till hur snabbt dom får sin beställning tagen och färdiggjord...

Det kommer ni att få höra mer om senare, tro mig.

Ja, det var väl allt om detta för idag antar jag, solen börjar komma fram oftare nu också förresten, inte idag dock men den finns där, bakom molnen. Varmare temperatur också så våren är kanske på gång här på Irland.

Nu ska jag gå ner och hänga upp tvätten, tror att maskinen är klar snart.

Inga kommentarer: