måndag 23 maj 2011

Då var man tillbaka på ön då, tillbaks till vardagen med, och tillbaks till detta fantastiska Irländska väder!

Igår då jag landade, så blåste det, inte så farligt eftersom solen även var framme, sen började det smådugga litegrann då jag väntade på bussen.

Då jag kom hem, och började packa upp väskorna, så började det att ösregna. Kopiösa mängder vatten alltså! Sen vart det ett kortare uppehåll för att sedan börja ösregna och blåsa orkanvindar till det. Allt detta på under 20 minuter efter att jag kommit innanför dörren.

Senare så fortsatte detta väder, än i denna stund så blåser det så hårt att jag är helt övertygad om att en bil ska flyga förbi fönstret och regnar emellanåt.

Ååh, vad härligt alltså!

Men annars så, resan gick bra, ingenting nytt verkar ha hänt häromkring såvitt jag har märkt av. Imorgon så ska jag börja jobba igen, och tror att jag faktiskt "bara" jobbar fem dagar den här veckan.

Ska se om jag vågar snacka med chefen om ledighet igen, vet inte riktigt hur det ser ut om jag får ledigt en gång till ens...

Eller ja, jag har ju pratat med den andra chefen om det, men hon kan inte ta några beslut, men hon sa innan jag for i förra veckan att hon skulle prata med våran chef om det.

Jaja, vi märker väl det imorgon antar jag.

Det var väl det om detta, nu ska jag äta lite tror jag, och fortsätta läsa en bok jag påbörjade under resandet. Ni får väl ha en bra vecka då.

Inga kommentarer: