lördag 1 januari 2011

Jamen vad har hänt hittills i år då?

Idag såg jag en likbil på vägen hem från jobbet. Klockan var strax innan 19 och likbilen var som upplyst, så att man kunde se kistan och blombuketterna väl i den.

Är inte det lite ovanligt? Brukar man inte ha begravningståg på dagarna, och med tonade rutor?
Jag tyckte då att det såg lite...bisarrt ut kanske man kan säga, läskigt.

Annars då? Jodå tackar som frågar, jobbat idag med, precis hela dagen, från öppning till stängning, inte ofta man hinner med det faktiskt. Och bara en kvarts rast på det.

Det var inte så många andra som jobbade idag, inte så många andra affärer eller caféer som hade öppet heller så det var stor press på oss, kunderna hängde i låsen eller vad man nu säger.

Näe, så säger man väl ändå inte? Hängde i handtaget kanske? Nåja, dom stod i kö och väntade iaf innan vi hade öppnat.

Själv så stod jag i det lilla cafét hela dagen idag, alldeles själv förutom vid två tillfällen då jag fick ovanligt mycket kunder och jag behövde be om hjälp.

Det är lite jobbigt det där, ska ni veta, för om det blir mycket kunder, så vill man ju gärna ha hjälp, men som idag så var det inte så många som jobbade och jag visste att dom hade det precis likadant i stora så då drar man sig för att ringa på hjälp också för svaret brukar för det mesta bli, klara dig själv.

Men det gick ju faktiskt bra, och jag fick närmare 120 kr i dricks med, det är faktiskt ganska bra nuförtiden det, annars brukar dricksen för en dag ligga på runt 50kr.

Imorgon så jobbar jag igen, 10-18, sen blir det firmafest på en nattklubb här i Swords, och jag jobbar igen på måndag, så det blir nog inte så mycket festande för undertecknad, men det ska bli kul ändå att få komma ut och göra någonting annat än att jobba för nu börjar det nästan bli lite löjligt, jag kan inte minnas när jag senast hade 6-dagarsvecka som standard.

Men det blir väl så då man inte har nej i sitt vokabulär antar jag..

Godnatt på er!

Inga kommentarer: